آغاز مرحله‌ اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ از فردا

معاون هماهنگ کننده ارتش از برگزاری مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ از فردا خبر داد و گفت: این رزمایش از شرق استان هرمزگان تا پسابندر مرز مشترک ایران و پاکستان و قسمتی از دریای سرخ به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش ایمنا، دریادار حبیب الله سیاری عصر شنبه در نشست خبری درباره برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ اظهار کرد: مراحل مقدماتی این رزمایش از اوایل هفته گذشته شروع شده و از روز یکشنبه مرحله اصلی رزمایش شروع می‌شود.

وی افزود: مرحله اصلی رزمایش با حضور نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی ارتش در منطقه وسیعی از شرق استان هرمزگان تا پسابندر مرز مشترک ایران و پاکستان و در دریا تا مدار ۱۰ درجه شمالی و قسمتی از دریای سرخ به مرحله اجرا در می‌آید.

معاون هماهنگ کننده ارتش هدف از اجرای این رزمایش را بالا بردن توان دفاعی ارتش برای دفاع از تمامیت ارضی کشور توصیف کرد و گفت: از ویژگی‌های این رزمایش گستردگی منطقه عملیات در زمین و دریا، وجود اشراف اطلاعاتی کامل در منطقه، استفاده از تجهیزات بومی، استفاده از نیروهای جوان برای تبادل تجربه، استفاده از یگان‌های پهپادی در همه نیروهای ارتش اعم از شناسایی و رزمی در بردهای مختلف، استفاده از امکانات و توانمندی‌های جنگ‌های الکترونیک در منطقه و به‌کارگیری شبکه فرماندهی و کنترل وسیع و توانمند ارتش عنوان کرد.

سیاری خاطرنشان کرد: ارتش در این رزمایش که از فردا وارد مرحله اصلی خود می‌شود با استفاده از پرتاب انواع اژدرها و موشک‌ها در سطح و زیر سطح دریا و در زمین نشان خواهد داد که توانمندی نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی کشور تا چه اندازه است.

وی یادآور شد: امیدواریم این رزمایش همچون رزمایش‌های دیگر توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور را نشان دهد.

منابع: ایرنا

کد خبر 533597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.