تدارک گرگان برای «جشنواره پاییز هزاررنگ»

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ستاد سیاستگذاری و اجرایی جشنواره پاییز هزار رنگ ایجاد شده و دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان در آن عضو هستند.

به گزارش ایمنا، علی اکبر بصیرنیا در خصوص جشنواره پاییز هزاررنگ گرگان اظهار کرد: جشنواره پاییز هزار رنگ در سه بخش فرهنگی و هنری، ورزشی و گردشگری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای جشنواره از پنج آذر -روز گرگان- تا ۱۲ آذر است، افزود: در کنار برگزاری جشنواره، همایش «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری» را برگزار که در آن بسته‌های سرمایه‌گذاری همچون تله کابین، شهربازی (هتل، چرخ و فلک، سالن سرپوشیده و…) ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در حوزه فرهنگی و هنری، جشنواره عکس پاییزه و جشنواره فیلم یک دقیقه‌ای و در حوزه ورزشی مسابقات مختلف از جمله پیاده روی خانوادگی، دوچرخه کوهستان، دارت و مسابقات بومی و محلی برگزار می‌شود.

بصیرنیا اضافه کرد: در حوزه گردشگری با توجه به آنکه گلستان به خوبی معرفی نشده و به لحاظ تبلیغات ضعیف عمل شده است، اولین همایش مدیران انجمن دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور را به همراه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی خارج از کشور (عراق، عمان و قزاقستان) برگزار خواهیم کرد و مدیران و تورلیدرهای فعال دعوت شده تا بتوانند علاوه بر برگزاری تور، ظرفیت‌های گردشگری استان را به کشورهای دیگر معرفی کنند.

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار هنرمند صنایع دستی در استان، گفت: نمایشگاه صنایع دستی گرگان و گلستان برگزار شده و با توجه به اینکه هنرمندان استان در ایام کرونا زیان دیده‌اند، این جشنواره فرصتی خواهد بود تا تولیدات خود را عرضه کنند.

بصیرنیا افزود: جشنواره گرگان‌گردی هم از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در آن اتوبوس‌های شهری تزئین شده، مردم را به دیدن جاذبه‌های گردشگری مانند بافت تاریخی و النگدره و یا پروژه‌های شهرداری می‌برند.

وی اضافه کرد: دعوت از هنرمندان مطرح کشور در کنار جشنواره موسیقی و آداب و رسوم از دیگر برنامه‌ها است و به دنبال این هستیم که این جشنواره مانند گلاب‌گیری قمصر کاشان، ثبت ملی شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه محل اجرای برنامه‌ها النگدره است، گفت: علیرغم برگزاری این جشنواره از سال‌های گذشته، این رویداد به خوبی در سطح کشور مطرح نشده لذا همایش‌هایی را در دستور کار داریم و دبیرخانه دائمی را راه اندازی خواهیم کرد.

بصیرنیا ادامه داد: از شبکه تلویزیونی سراسری و بین‌المللی هم دعوت شده تا این رویداد را معرفی کنند، زیرا هدف ما از برگزاری این جشنواره ایجاد شور و نشاط، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی گرگان و ظرفیت‌های حوزه مدیریت شهری به سرمایه گذاران است.

وی افزود: ستاد سیاستگذاری و اجرایی این جشنواره ایجاد شده و دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان در آن عضو هستند.

کد خبر 533576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.