دریافت معاینه فنی برتر فعلاً الزامی نیست

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: دریافت معاینه فنی برتر در شهر اصفهان در حال حاضر الزامی نیست، اما در صورت اجرای طرح ترافیک احتمال الزام خودروها به معاینه فنی برتر وجود دارد.

مجید طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دریافت گواهی معاینه فنی برتر در دومین سال متوالی توسط مرکز معاینه فنی جی واقع در خیابان همدانیان اظهار کرد: گواهی معاینه فنی برتر بدان معناست که این مرکز علاوه بر تست آلایندگی خودرو در دور موتور پایین (سلو)، می‌تواند تست آلایندگی را در دور موتور بالا (۲۵۰۰ آر. پی. ام) نیز انجام دهد تا برگه معاینه فنی با استانداردهای بالاتری صادر شود؛ البته این گواهی حدود دو ماه است که صادر شده، اما استفاده از این سرویس منوط به دستور معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری است و پس از آغاز طرح ترافیک اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در کشورهای توسعه یافته برای ورود به شهرهای بزرگ و طرح ترافیک، دریافت معاینه فنی برتر الزامی است، این زیرساخت توسط ستاد معاینه فنی شهرداری اصفهان تهیه و اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان در رابطه با الزام دریافت معاینه فنی برتر در شهر اصفهان افزود: در حال حاضر الزامی برای دریافت معاینه فنی برتر نیست، اما در صورت اجرای طرح ترافیک احتمال الزام خودروها به معاینه فنی برتر وجود دارد.

طهماسبی با بیان اینکه مرکز معاینه فنی جی یکی از مراکز بزرگ معاینه فنی شهر اصفهان است، تصریح کرد: این مرکز سه خط معاینه فنی را دارا است که یکی از این خطوط به نوبت دهی اینترنتی اختصاص دارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت ( www. fani.hamlebar.com برای دریافت نوبت اینترنتی مراجعه کرده و بدون معطلی معاینه فنی خود را دریافت کنند.

وی از مردم درخواست کرد با اقدام به موقع نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند تا در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست مثمر ثمر باشند.

کد خبر 533557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.