شیوع پیک ششم کرونا به رفتار شهروندان بستگی دارد/انجام ۱۵۰ تست آنفلوانزا

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: هر چه بیشتر واکسن بزنیم مانند این است که دیوار بلندتری در مقابل جریان سیل می‌سازیم، پیک کرونا پدیده‌ای اتوماتیک نیست، اینکه پیک دیگری بیاید یا نیاید به رفتار شهروندان وابسته است، تاکنون ۱۵۰ تست برای آنفلوانزا انجام دادیم که هیچ مورد مثبتی پیدا نشد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره روند واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف در استان اصفهان، اظهار کرد: حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یک نوبت و حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دو نوبت واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند و به این ترتیب حدود ۷۲.۵ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالا یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۶۴ درصد نوجوانان در یک نوبت واکسینه شدند

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه حدود حدود ۴۵ هزار نفر برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه می‌کنند و انجام واکسیناسیون شهروندان در ۴۴ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز معمولی در استان اصفهان ادامه دارد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد واکسن‌های تزریقی «سینوفارم‌چینی» است و مابقی واکسن‌ها «برکت و «آستزارنکا» بوده که به متقاضیان تزریق می‌شود.

فدایی‌در مورد روند واکسیناسیون نوجوانان، تصریح کرد: برای نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز پوشش واکسیناسیون ۸۵ درصدی مدنظر بوده است تاکنون ۶۴ درصد دانش‌آموزان در استان یک نوبت و ۳۰ درصد دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

پیک ششم کرونا قابل پیش‌بینی نیست

وی در خصوص پیش‌بینی پیک ششم کرونا در فصل سرما، اظهار کرد: بیماری کرونا در برخی نقاط کشور نشانه‌هایی از سیر صعودی داشته است اما از سویی اوضاع شکننده است و قابل پیش‌بینی نیست، از سوی دیگر بسیاری از پیش‌بینی‌ها هم در جهت مثبت و هم در جهت منفی صحیح نیستند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: آنچه مبرهن است اینکه هر چه بیشتر واکسن بزنیم مانند این است که دیوار بلندتری در مقابل جریان سیل می‌سازیم، پیک کرونا پدیده‌ای اتوماتیک نیست، اینکه پیک دیگری بیاید یا نیاید به رفتار شهروندان وابسته است.

فدایی‌تصریح کرد: اگر بخش بزرگی از مردم واکسن زده باشند ویروس اصلاً قدرت چرخش در جامعه را از دست می‌دهد و نمی‌تواند پیک را ایجاد کند و این اتفاق وابسته به نوع رفتار مردم است، باید بین واکسیناسیون و یا مبتلا شدن یک مورد را انتخاب کنند.

‌‬مورد مثبتی از آنفلوانزا نداشته‌ایم

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در خصوص شیوع آنفلوانزا با آمدن فصل سرما، اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ تست برای آنفلوانزا انجام دادیم که هیچ مورد مثبتی پیدا نشد، اما بروز آنفلوانزا و سایر بیماری‌های ویروسی در فصل سرما دور از انتظار نیست و ناخواسته پیش می‌آِید، عموم مردم می‌توانند واکسن آنفلوانزا را از داروخانه‌ها تهیه کرده و تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به کادر درمان و گروه‌های بسیار آسیب‌پذیر جامعه این واکسن تزریق می‌شود و واکسیناسیون آنفلوانزا هم هر میزان مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد بدون تردید در مهار آنفلوانزا نقش دارد.

کد خبر 533544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.