شهر گردشگری پرتغال در خطر تجمع زباله

رئیس بخش گردشگری آلگاروه پرتغال، هشدار داده است که به دلیل اجرای سیستم جدید مدیریت زباله که از اول ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی می‌شود، منطقه با "خطر بزرگ" تجمع زباله‌های جمع‌آوری نشده مواجه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون جدید، نصب سطل زباله‌های بزرگ را برای مدیریت و جمع‌آوری زباله توسط شرکت‌های خصوصی اجباری می‌کند و این یعنی سیستم زباله شهرداری دیگر مسئولیت جمع‌آوری را بر عهده نخواهد داشت.

این اقدام بر آن دسته از شرکت‌هایی که روزانه بیش از ۱۱۰۰ لیتر زباله تولید می‌کنند، تأثیر می‌گذارد و در نتیجه موسساتی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌ها نیز تحت تأثیر مستقیم این تصمیم قرار می‌گیرند. مسئولان شهر استدلال می‌کنند که این امر از یک سو هزینه‌های عملیاتی را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر نیز مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، زیرا شرکت‌های خصوصی جمع‌آوری زباله به اندازه کافی در شهر وجود ندارند.

شهر گردشگری پرتغال در خطر تجمع زباله

رئیس بخش گردشگری این اقدام را ضرری به بخش توریسم شهر می‌داند چراکه هنوز شرکت‌های کافی برای رسیدگی به تقاضای چنین خدماتی وجود ندارند و بیم چهره زشت شهر به علت انباشتگی زباله می‌رود.

قانون جدید نتیجه انتقال دستورالعمل اتحادیه اروپا در مورد مدیریت پسماند به سیستم حقوقی پرتغال است. ظاهراً یک بند استثنا وجود دارد که به یک شرکت اجازه می‌دهد در صورت اثبات خودداری پنج اپراتور خصوصی از انجام خدمات جمع‌آوری زباله شهری، خدمات شهرداری را درخواست کند؛ با این حال، جمع‌آوری چنین اسنادی بسیار دشوار است زیرا آژانس محیط زیست پرتغال نیز باید نظر خود را در هر مورد ارائه دهد.

مسئولان گردشگری بر این باور هستند که چنین تصمیمی تأثیری منفی بر گردشگری شهر می‌گذارد و متعاقباً دوام اقتصادی منطقه را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

کد خبر 533542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.