شهروندان با رعایت نکات ایمنی در فصل سرما حوادث را از خود دور کنند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و استفاده از وسایل گرمایشی نکات ایمنی را به منظور تامین سلامت شهروندان تشریح کرد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان باید در فصل سرد سال برای استفاده از وسایل گرمایشی نکات ایمنی را رعایت کرده و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی افزود: قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در مجاورت بخاری می‌تواند موجب وقوع آتش سوزی در منزل شود از این رو شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند باید هوای کافی برای تنفس و سوختن بخاری گاز سوز در اتاق وجود داشته باشد و وجود روزنه‌های زیر درها بدین منظور ضروری و مفید است.

وی با تاکید بر خودداری از نصب آبگرم کن و وسایل گازسوز در حمام و فضاهای محدود و بدون تهویه، گفت: شهروندان در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی باید به رنگ شعله که می‌تواند نشانه احتراق ناقص و خطرناک باشد، توجه داشته باشند.

صفری با بیان اینکه قبل از راه‌اندازی بخاری، دودکش‌ها باید بررسی و از باز بودن آن اطمینان لازم حاصل شود، اظهار کرد: شعله بخاری نیز که در این فصل بیشتر مورد استفاده است، همواره باید با رنگ آبی بسوزد.

وی تصریح کرد: دودکش وسایل گازسوز نباید از پنجره منزل به بیرون هدایت شود و استفاده از دودکش شومینه به جای دودکش بخاری نیز بسیار خطرناک است، بنابراین هر وسیله گازسوز باید دارای مسیر دودکش مجزا باشد و منافذ ورود هوا برای هر اتاق در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه ابتدا و انتهای شیلنگ مخصوص وسایل گاز سوز باید با بست‌های فلزی و استاندارد سفت و محکم شود، افزود: کودک به دلیل نداشتن شناخت و تجربه، با مخاطرات عدیده‌ای روبه‌رو است، به همین دلیل باید ضمن دور کردن کودکان از محیط خطر، آنها را با خطرات اطراف آشنا کرد.

کد خبر 533446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.