مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی اختصاص به بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد، گفت: این وام شامل بازنشستگان کشوری می‌شود. فعلاً به بازنشستگان تأمین اجتماعی وام هفت میلیونی اختصاص داده می‌شود.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فقط بازنشستگان صندوق کشوری امکان دریافت وام ۱۲ میلیونی را دارند، از این رو زمانی که از بازنشسته سخن گفته می‌شود لازم است برای نبود ابهام، نوع بازنشستگی نیز تفکیک شود.

وی افزود: به بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً وام هفت میلیونی اختصاص داده می‌شود. اخیراً وام پرداختی به بازنشستگان تأمین اجتماعی از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که بازپرداخت این وام دو ساله و با کارمزد چهار درصد است و دریافت آن به ضامن و سفته هم نیاز ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان در رابطه با برخی از شروط دریافت این وام گفت: بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد. ضامن شخصی نباشد و در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده نکرده باشد. همچنین فردی که درخواست وام دارد باید به نام خود سیم‌کارت داشته باشد و از زمان بازنشستگی فرد متقاضی دو سال گذشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: متأسفانه کمترین تسهیلات برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود؛ وام هفت میلیون تومانی هم با پیگیری‌های بسیار زیادی تصویب گردید. در صورتی که چرخه اقتصاد این مملکت با کار و تلاش همین افراد به گردش درمی‌آید اما کمترین توجهی به این قشر نمی‌شود.

کد خبر 533374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.