شهروندان از جابجایی دریچه‌های فاضلاب خودداری کنند

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان گفت:شهروندان از جابجایی دریچه‌های فاضلاب خودداری کنند و باید چاه‌های جذبی در داخل کوچه‌ها حفر شود تا آب باران به آنجا هدایت شود و دقیقاً تصاویری که از سطح شهر گرفته شده کوچه‌ها و معابری که دارای چاه جذبی هستند مشکلی نظیر پس‌زدگی فاضلاب نداشتند.

مهرداد خورسندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی بارندگی‌های صبح امروز و آبگرفتگی معابر، متأسفانه برخی شهروندان اقدام به باز کردن دریچه منهول‌های فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه فاضلاب شهری کرده‌اند که این اقدام موجب پس‌زدگی فاضلاب به داخل منازل برخی از و همچنین معابر اطراف شد.

وی با بیان اینکه نیروهای آب و فاضلاب در سطح شهر در حال فعالیت هستند، افزود: لازم است شهروندان به این مسئله توجه داشته باشند که به منظور پیشگیری از وارد شدن خسارت به مردم و تأسیسات فاضلاب از هدایت آب باران به داخل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری خودداری کنند.

شبکه فاضلاب برای جمع آوری فاضلاب طراحی شده نه برای آب باران

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان تصریح کرد: شبکه فاضلاب برای جمع آوری فاضلاب طراحی شده نه برای جمع آوری آب باران یا آب‌های سطحی و این شبکه کشش هدایت آب فراوان را ندارد، اما متأسفانه این مسئله مورد نظر شهروندان نیست و این امر باعث اختلال یا از کار افتادن ایستگاه پمپاژ فاضلاب یا گرفتگی شبکه شده و به منازل مردم پس زدگی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از اولین ساعات نیروها در مناطقی که شبکه فاضلاب دچار گرفتگی شد حضور پیدا کردند و این گرفتگی‌ها را رفع کردند در خیابان کمال اسماعیل و بسیاری خیابان‌های دیگر جریان فاضلاب روان و گرفتگی برطرف و ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در مدار است، اما همچنان تعدادی از گروه‌های رسیدگی به حوادث آب و فاضلاب در منازل شهروندان یا در زیرزمین‌های مکان‌های تجاری در حال تخلیه پس‌زدگی فاضلاب هستند.

منطقه چهار اصفهان بیشترین مشکلات پس زدگی فاضلاب را داشته است

خورسندی در مورد مناطقی که بیشترین مشکلات را در این زمینه داشتند، گفت: منطقه چهار شهر اصفهان که خیابان‌های پروین، صباحی، هشت بهشت بیشترین پس زدگی فاضلاب را داشتند که آب و فاضلاب منطقه چهار اصفهان در رفع این مشکلات فعال بوده است.

وی ادامه داد: شهروندان از جابجایی دریچه‌های فاضلاب خودداری کنند و باید چاه‌های جذبی در داخل کوچه‌ها حفر شود تا آب باران به آنجا هدایت و جذب زمین شود و دقیقاً تصاویری که از سطح شهر گرفته شده کوچه‌ها و معابری که دارای چاه جذبی هستند مشکلی نظیر آب گرفتگی یا پس زدگی فاضلاب را نداشتند.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان تصریح کرد: برای مجوز دادن به مجتمع‌ها یا منازل مسکونی ارزیاب آب و فاضلاب مراجعه می‌کند و اگر این ساختمان‌های در حال ساخت چاه باران نداشته باشد مجوز نصب انشعاب به آنها داده نمی‌شود و باید برای ناودان یک چاه جذبی داخل منازل حفر شده باشد که متأسفانه بسیاری از منازل شهر این چاه جذبی را ندارند و آب ناودان را به داخل کوچه هدایت کرده اند که این مشکلات را در پی داشته است.

خورسندی تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز هر گونه مشکل آب گرفتگی با سامانه ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ۱۲۲ تماس بگیرند.

کد خبر 533357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.