سبز باشید و از مالیات معاف شوید!

شهر کالیش لهستان در راستای حمایت از قوانین محیط زیستی، ساکنان را تشویق کرد با احداث باغ بام یا نمای سبز از دادن مالیات بر دارایی معاف می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ۲۸ اکتبر، شورای شهر کالیش لهستان از مردم محلی خواست تا اقدامات کاهش تغییرات اقلیمی را جدی‌تر بگیرند. به پیشنهاد شهردار کریستیان کیناستوفسکی، پارلمان محلی تصمیم گرفت که شهروندان در صورت سبز کردن بام یا نما، از مالیات املاک معاف شوند؛ با این کار مردم تشویق می‌شوند برای کاهش هزینه‌ها، اقدامات سبز انجام دهند.

این اقدام از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ برای کاشت گیاهان چند ساله روی پشت بام که پوشش گیاهی چند فصلی را برای ساختمان فراهم می‌کند یا برای سبز شدن حداقل یک دیوار از ساختمان با درختان انگور، اجرا خواهد شد. همچنین ساختمان‌هایی که دارای تأسیسات باغ عمودی است نیز در سال بعد مشمول معافیت مالیاتی ملک می‌شود.

شهردار در این رابطه گفته است: "دیوارها و سقف‌های سبز راه خوبی برای بهبود کیفیت هوا در شهر و افزایش کیفیت زندگی است چراکه به فیلترهای طبیعی آلودگی تبدیل می‌شود. آن‌ها دمای داخل ساختمان‌ها را تنظیم، از گرما و باد محافظت و رطوبت اضافی را جذب می‌کند، آلودگی صوتی را کاهش می‌دهد و البته زیبایی شهر را نیز بهبود می‌بخشد. معرفی فضای سبز به فضای شهری یکی از راه‌های سازگاری شهر با تغییرات اقلیمی است."

سبز باشید و از مالیات معاف شوید!

یکی دیگر از مزایای این نوع پوشش گیاهی این است که بر خلاف درختان، در بسیاری از مکان‌ها و محیط‌ها قابل کاشت است.

برای معافیت از مالیات بر دارایی، شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود؛ برای مثال، این اقدام فقط برای ساختمان‌های مسکونی که برای انجام فعالیت‌های تجاری استفاده نمی‌شوند، اعمال می‌شود.

شهردار اعلام کرده است که این تنها یکی از بسیاری از اقدامات اقلیمی است که اخیراً انجام داده است؛ ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس سبز، کاشت درختان بیشتر، خرید مخازن برای جمع‌آوری آب باران و توزیع هتل‌های حشرات برای حفظ تنوع زیستی شهر از جمله فعالیت‌های دوستدار محیط زیستی مسئولان شهر است.

کد خبر 533278

برچسب‌ها