جهت‌گیری‌های اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد امیدآفرین بوده است

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: در سال های اخیر که جهت گیری های قوه قضاییه تغییر کرده، امیدی در جامعه ایجاد شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به منظور تصدی ریاست قوه قضاییه، فردی را انتخاب کردند که از ابتدای انقلاب در درون این قوه رشد کرده و بسیار دقیق، مدیر و حساس است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» ۱۳ آبان ماه در نشست مشترک با قضات استان کرمان اظهار کرد: تلاش می‌شود که شبکه نخبگانی و پژوهشگر از همکاران اداری و قضائی دادگستری استان‌ها تشکیل شود تا موانع موجود در بحث اصلاح قوانین بر مبنای خرد جمعی و مشاوره رفع گردد.

وی به پیگیری‌های انجام شده به منظور ایجاد ساختارهای معاونت حقوقی در دادگستری استان‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: امید است که بتوان با ایجاد ساز و کار مناسب زمینه همکاری مناسب در استان‌ها را فراهم کرد.

قدرتی در ادامه افزایش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی را از مشکلات عمده قوه قضائیه برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش شود که ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی کاهش یابد.

معاون قوه قضائیه در ادامه با بیان این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای جهانی است، تصریح کرد: این شهید گرانقدر تنها مربوط به ایران و تشیع نیست و متعلق به جهان بشریت است زیرا با بصیرت، فهم، رشادت و اخلاص خود در برابر خط کور فتنه جهانی (داعش) ایستاد و توانست آن را زمین گیر کند و در ادامه استکبار جهانی را مجبور کرد که عقب نشینی کند.

وی اخلاص را از ویژگی‌های اصلی شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد: شهید سلیمانی همواره در جلسات عمومی در جایی می‌نشست که کمتر در معرض دوربین‌ها باشد و کمتر دیده شود و اخلاص سرمایه نیاز همه ما است و باید تلاش کنیم که اخلاص در عمل، اندیشه و رفتار را در وجود خود پرورش دهیم.

قدرتی گفت: باید تلاش کشور که کارمان برای خدا باشد زیرا هیچ کاری بدون انگیزه الهی ارزش ندارد و باید تمامی زندگی مان رنگ خدایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در دستگاه قضائی عزیزانی هستند که شبانه روز برای جلب رضایت خداوند تلاش می‌کنند زیرا این دستگاه، امید و پناه مردم است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با بیان این مطلب که دستگاه قضائی مأموریت‌های متعددی دارد که بخش عمده آن بر عهده همکاران قضائی است، گفت: همه ما به این نظام و خون شهدا بدهکار بوده و باید در این جهت تلاش شود و در آرا و تصمیمات خود به نحوی اقدام کنیم که ارزش‌هایی مانند مبارزه با ظلم و ستم، در کار خالصانه متجلی شود.

وی یادآور شد: باید همواره به نحوی اقدام و رفتار کنیم که فرد در مراجعه به این دستگاه احساس عدالت کند و بر این مبنا قضات هنرمندانی هستند که با تصمیمات آگاهانه و مدبرانه خود امنیت، نظم، آرامش و امید را به جامعه باز می‌گردانند و زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که متجاوزان به حریم‌ها و حرمت‌ها بدانند که افرادی هستند که در مقابل آنها می‌ایستند.

قدرتی گفت: در سال‌های اخیر که جهت گیری‌های قوه قضائیه تغییر کرده، امیدی در جامعه ایجاد شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به منظور تصدی ریاست قوه قضائیه، فردی را انتخاب کردند که از ابتدای انقلاب در درون این قوه رشد کرده و بسیار دقیق، مدیر و حساس است.

وی افزود: قضات باید در جهت اجرایی شدن سیاست‌های اعلامی قوه قضائیه از جمله کاهش ورودی، کاهش اوقات رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری، صلح و سازش و مبارزه با فساد تلاش‌های مضاعفی انجام دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که قضات باید بر روی پرونده‌های مربوط به فساد و افرادی که امنیت جامعه را بر هم زده‌اند، بسیار حساس باشند، تصریح کرد: بناست که از ظرفیت‌های قضات در استان‌ها در راستای تدوین لوایح، دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده و سازماندهی شده استفاده شود.

وی در پایان اظهار کرد: از ابتدای تشکیل معاونت حقوقی قوه قضائیه تاکنون به ۱۲ هزار نظریه مشورتی درج شده در سایت مطرح شده از سوی قضات پاسخ داده شده و به زودی سامانه‌ای برای پاسخگویی به سوالات حقوقی جهت بهره‌گیری از ورود سوالات تکراری ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 533255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.