دشمنی آمریکا با ایران از جنس دشمنی فرعون با موسی است

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا. بی‌مبنا است؛ زیرا دشمنی ایالات متحده با ایران از جنس دشمنی فرعون با موسی (ع) است. امروز ملت ایران با قدرت نظام سلطه را تحقیر کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حشمت الله قنبری صبح امروز -پنجشنبه ۱۳ آبانماه- در مراسم گرامیداشت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: زمانی که به فرعون اعلام کردند فرزندی از بنی‌اسرائیل به دنیا خواهد آمد و تهدیدی برای سلطنتت به شمار می‌رود، دستور هراسناکی صادر کرد تا حیات هر طفلی که به دنیا آمد قطع شود، اما اراده خداوند بر این بود که حضرت موسی (ع) بر روی موج آرام آب وارد قصر فرعون شده و در گذر زمان به عنوان موجب انسان و فرمانده جریان حق، تمام موجودیت نظام سلطه را با چالش جدی روبه‌رو کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در امتداد راه انبیا شکل گرفته است. حکایت‌های عجیبی اتفاق افتاده و در ۱۳ آبان ماه جریان فکری نظام سلطه، امام خمینی (ره) را به عنوان خطر تلقی کرده و این مرد الهی را از بدنه جامعه جدا کردند تا اندیشه‌اش که ناشی از راه ائمه اطهار بود را بخشکانند، اما خداوند متعال حکومت حضرت امام (ره) را در قلب‌های مردم استوار کرد و همین موضوع باعث تبدیل شبکه اندیشه امام‌خمینی (ره) به رسم‌الخطی بین‌المللی شد.

این پژوهش‌گر تاریخی ادامه داد: امام خمینی (ره) نظام نوینی را تأسیس کرد که تمام نظام سلطه را تحقیر کند؛ زیرا این نظام در روز ۱۳ آبان ماه کانون فتنه‌ای بود که در سایه حکومت دست نشانده طاغوت ایجاد شده و به همین دلیل به تسخیر دانشجویان خط امام‌در آمد. این اتفاقی عادی نبوده؛ زیرا آمریکا صورت ظلم و نماد شیطان بود.

قنبری خاطرنشان کرد: با تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبانماه، اولین نطفه جبهه مقاومت اسلامی بسته و آمریکا تحقیر شد. این اقدام کلیدواژه تحقیر نظام سلطه بود و بعد از آن، تمام قدرت برنامه‌ای نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته شد و در این راستا صدها گروه تروریستی به جان مردم ایران افتادند و هشت سال دفاع مقدس به ما تحمیل شد و سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال کردند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه نظام سلطه فکر می‌کرد پس از امام‌خمینی (ره) آبروی ریخته شده‌اش باز می‌گردد، اما مردم با بصیرت ایران با مردی از نسل نبوت و فرزند امیرالمومنین بیعت کردند و توانست نظام سلطه را شکست دهد.

این پژوهش‌گر تاریخی ادامه داد: مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا. بی‌مبنا است؛ زیرا دشمنی ایالات متحده با ایران از جنس دشمنی فرعون با موسی (ع) است. امروز ملت ایران با قدرت نظام سلطه را تحقیر کردند. در اتفاق روز گذشته مشاهده کردیم که شیر بچه‌های انقلاب اسلامی دوباره نظام سلطه را تحقیر و ثابت کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

کد خبر 533188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.