آیا ترکیب شورای شهر اصفهان تغییر می‌کند؟

انتصاب غلامحسین صادقیان به عنوان معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییر در ترکیب اعضای شورای شهر اصفهان شده و جایگزینی او با یکی از اعضای علی‌البدل مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته (چهارشنبه) حکم کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتصاب غلامحسین صادقیان به عنوان معاون اجرایی معاونت بهداشت این وزارتخانه رسانه‌ای شد.

صادقیان منتخب مردم اصفهان در شورای ششم است که پس از انتخابات سال جاری همراه با ۱۲ عضو دیگر از یک لیست واحد انتخاب شد تا چهار سال مسئولیت نمایندگی مردم در شورای شهر را به عهده گیرد.

او با ۹۴ هزار و ۱۰ رأی از لحاظ تعداد آرا دومین فرد منتخب شورا بود و در این دوره به عنوان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شد. صادقیان پیش‌تر نیز در مرکز بهداشت اصفهان به عنوان معاون اجرایی در کنار کمال حیدری انجام وظیفه کرده است.

این در حالی است که پس از انتشار رسمی این حکم، احتمال تغییر در ترکیب اعضای ۱۳ نفر شورای ششم اصفهان قوت گرفته و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک با کوچ صادقیان به تهران، یکی از اعضای علی‌البدل جایگزین او خواهد شد.

در لیست اعضای علی‌البدل نام رضا امینی، عبدالرسول امامی، احمد شریعتی کمال‌آبادی، مهدی فوقی، حامد یزدیان، عباسعلی علیخاصی و علیرضا نصراصفهانی به چشم می‌خورد که با توجه به انتخاب امینی و امامی به عنوان شهرداران اهواز و نجف‌آباد، احمد شریعتی باید جایگزین غلامحسین صادقیان در شورای شهر شود.

علی صالحی، سخنگوی شورای شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا استعفا غلامحسین صادقیان به سبب انتصاب جدید به هیأت رئیسه شورای شهر اعلام وصول شده یا نه، گفت: شورای شهر به واسطه انتشار رسمی حکم آقای صادقیان در جریان این موضوع قرار گرفته و تاکنون هیچ استعفایی به هیأت رئیسه و صحن علنی ارائه نشده است.

او در گفت‌وگو با ایمنا افزود: اگر این عضو شورا درخواست استعفا داده یا صرف انتصاب نیاز به استعفا داشته باشد، شورا طبق روال قانونی آن را بررسی خواهد کرد.

صالحی اضافه کرد: عضویت در شورای شهر تعریفی داشته و به عنوان شغل مستقل محسوب نمی‌شود، بنابراین پیش از تصمیم نهایی باید طبق چهارچوب قانونی موضوع تداخل مسئولیت‌ها در شورا بررسی شود.

او در این خصوص که محل انجام مسئولیت جدید عضو شورای شهر اصفهان در تهران بوده و ممکن است به انجام وظایف او در قالب عضو شورا آسیب وارد کند، گفت: شورا باید منتظر مراحل قانونی آن باشد و باید ببینیم که این عضو شورا اعلام وضعیت یا اعلام استعفا می‌کند یا خیر؛ تاکنون گزارشی از سوی آقای صادقیان در اختیار شورا قرار نگرفته است و تا آن زمان نمی‌توان اظهارنظر کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر تصمیم بر این شد که در ترکیب اعضای شورا تغییری ایجاد شود، بخشی از فرایند قانونی آن با شورا و بخش دیگر با فرمانداری بوده و شورا باید موافقت یا عدم موافقت خود را اعلام کند تا مراحل پس از آن در مراجع قانونی دیگر بررسی شود.

او در خصوص احتمال حضور عضو علی‌البدل در ترکیب شورا، گفت: تمام افرادی که امکان حضور در شورا برای آن‌ها فراهم می‌شود، قصد خدمت به مردم شهر را دارند و یقیناً حضور فردی خارج از اعضای فعلی در ترکیب شورا، در هدف‌گذاری و مسیری که شورای شهر مشخص کرده خللی وارد نخواهد کرد.

کد خبر 533177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.