آغاز به کار فعالیت شهردار جدید اراک

مراسم تودیع و معارفه شهردار اراک با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی آقازاده استاندار مرکزی صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم معارفه شهردار اراک، این شهر را یکی از شهرهای صنعتی مهم کشور دانست و اظهار کرد: صنعتی بودن اراک می‌تواند فرصتی را برای ایجاد اشتغال، خلق ثروت، افزایش تولید فراهم آورد، اما در عین حال این مسئله تهدیدی به شمار می‌رود چرا که افزایش آلایندگی‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: عدم بارندگی‌ها در طی یکسال اخیر در کشور و خصوصاً شهر اراک به افزایش آلودگی‌ها دامن زده است و خشک شدن مزارع، کاهش تولید کشاورزی را به دنبال داشته به طوری‌که در سال جاری کمتر از ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان خریداری شده است این در حالی است که گندم خریداری شده از کشاورزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن بوده است.

استاندار مرکزی گفت: امسال نیز به رغم تلاش‌هایی که به جهت سالم سازی فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی انجام شد، افزایش تعداد روزهای آلوده را به دلیل آلاینده‌ها و ریزگردها و عدم بارندگی داشتیم.

وی اظهار امیدواری کرد: شهردار جدید با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک و همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مناسبی در راستای کاهش آلودگی‌ها در شهر اراک تدوین کنند.

آقازاده یکی از وظایف اصلی شوراها در قانون را انتخاب شهردار دانست و گفت: شورای اسلامی شهر اراک به خوبی این وظیفه را به انجام رساند و گزینه مناسب و شایسته را معرفی انتخاب کرده‌اند.

اولویت‌بندی برنامه‌های شهر

سید وحید میرنظامی، رئیس شورای شهر اراک نیز در جلسه معارفه شهردار اراک گفت: امیدواریم شهردار جدید تنها به اداره شهر نپردازد، بلکه شهر را مدیریت کند؛ در مدیریت شهر با توجه به منابع و محدودیت‌ها، اولویت‌سنجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا طی چهار سال نمی‌توان معجزه کرد، اما می‌توان شهر را ارتقا داد.

وی اظهار کرد: رویکرد شورای ششم در برنامه‌های شهری بهبود حال مردم است، از همین رو توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی در مرکز توجه ما قرار گرفته است.


وضعیت امروز شهر اراک شایسته مردم بزرگ این شهر نیست

علیرضا کریمی، شهردار اراک نیز در این مراسم گفت: امیدوارم در مدتی که در خدمت شورای شهر هستم، بتوانم پاسخگوی نیازهای مردم و ضروریات باشیم.

وی اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار جهانی باید از کار و عمل مسئولین منبعث شود. به گفته ایشان هر کس می‌خواهد با استکبار جهانی مبارزه کند باید برای مردم خدمت کند.

شهردار اراک ادامه داد: در یک خط می‌توانم بگویم برنامه شهرداری اراک در آینده بنابر قانون و طرح جامع و تفصیلی و سایر طرح‌هایی است که در سایر حوزه‌های ترافیک و پسماند مصوب می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: وضعیت امروز شهر اراک شایسته مردم بزرگ این شهر نیست حرکت ما پاسخی خواهد بود برای این سوال که چرا در این وضعیت قرار داریم و راه برون رفت آن چیست.

وی با اشاره به سرفصل برنامه‌ها خود گفت: ترویج گفتمان و روحیه خدمت، پیگیری توسعه متوازن و عدالت محوری در توزیع امکانات و کاهش فاصله مناطق کم برخوردار و برخودار، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، ارتقا نشاط اجتماعی، اداره شهر با روش‌های نوین و علمی محور مدیریتی، مشارکت محوری، انضباط مالی و شفافیت کامل، پشگیری از فساد را در برنامه‌های شهری پیگیری خواهیم کرد.

شهردار اراک تاکید کرد: قطعاً توجه به نیروهای شایسته، زنان و جوانان در برنامه‌های شهری حائز اهمیت است و در قالب برنامه‌های خانواده محور به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش ایمنا، در این مراسم علیرضا کریمی به عنوان شهردار جدید اراک معرفی و از زحمات محمد جعفرپور و علیرضا بیاتیان که پیش از این سرپرستی شهرداری اراک را بر عهده داشتند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر 533139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.