همکاری با TSMC پاشنه آشیل اپل برای آیفون ۱۴ شد

شرکت TSMC به دلیل موانعی در تولید نمی‌ تواند در زمان مناسب تراشه های لازم برای گوشی آیفون ۱۴ را فراهم کند.

به گزارش ایمنا، شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین همکاران شرکت اپل تبدیل شده است. شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان که به اختصار TSMC نامیده می‌شود، تراشه‌هایی را برای اپل تولید می‌کند که مغز اصلی گوشی‌های آیفون، آیپدها و همینطور مک‌ها هستند.

طبق گفته بسیاری از تحلیلگران محصولات سال آینده اپل از تراشه‌های ۳ نانو متری بهره خواهند برد، اما براساس گزارش‌های اخیر، این اتفاق به احتمال زیاد رخ نخواهد داد. چرا که شرکت TSMC که در حال حاضر در میانه تغییر به فناوری ۳ نانومتری است با موانعی در تولید مواجه شده که پروژه‌هایش را به تأخیر خواهند انداخت. سری گوشی‌های آیفون ۱۳ از تراشه A۱۵ براساس فرآیند ۵ نانومتری استفاده می‌کنند.

فرآیند ۳ نانومتری TSMC به آیفون ۱۴ این اجازه را می‌داد بدون افزایش اندازه باتری و افزایش طول عمر آن، انرژی کمتری را مصرف کند. با این وجود گزارش جدید نشان می‌دهد که تغییر از فرآیند ۵ نانومتری به ۳ نانومتری در زمان مناسب برای عرضه آیفون ۱۴ صورت نخواهد گرفت. TSMC و اپل سال‌هاست که با هم کار می‌کنند و هر دو شرکت تا حدودی به یکدیگر وابسته هستند.

با توجه به این نکات انتظار می‌رود که سال آینده نیز شاهد استفاده از فرآیند ۵ نانومتری در محصولات اپل باشیم. با وجود این موانع، انتظار می‌رود TSMC تراشه‌های ۳ نانومتری را پیش از رقبایش که اینتل و کوالکام هستند، عرضه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 533136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.