واکنش رئیس شورای شهر زنجان به حواشی اخیر/ آخرین وضعیت تایید صلاحیت شهردار

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: از سرپرست شهرداری رضایت کامل داریم و ۱۵ آبان ماه برای تمدید حکم سرپرست رأی‌گیری خواهیم کرد.

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر زنجان نامه اعتراض به رد راشاد شهردار منتخب شورای ششم توسط هیأت دولت را به صورت دستی به شورای حل اختلاف فرستاده است، اظهار کرد: نامه اعتراض پنجم آبان ماه وصول شده و باید ۲۰ آبان تعیین تکلیف شود و در صورتی که به آن پاسخ ندهند خود به خود رأی ما نافذ است و راشاد شهردار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای حل اختلاف قاضی نظارت می‌کند، گفت: نماینده استانداری و سه نفر از نمایندگان مجلس که از ادوار گذشته در هیأت شورای حل اختلاف حضور دارند نظر نهایی را اعلام می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: روز شنبه ۱۵ آبان ماه و با گذشت سه ماه از تعیین سرپرست، تمدید حکم سرپرست شهرداری با رأی‌گیری اعضای شورا انجام می‌شود.

مرادلو با تاکید بر اینکه سرپرست شهرداری تمام اختیارات، عزل و نصب و حق امضا را دارد یادآور شد: سرپرست اختیارات مالی دارد و همه اختیاراتی که یک شهردار باید داشته باشد را نیز دارد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص کاهش اختیارات سرپرست شهرداری گفت: این اظهار نظرها اجحاف در حق شورا و شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در توضیح حضور نماینده مجلس در شورای اسلامی شهر و حواشی پیرامون آن اظهار کرد: مصاحبه غلط ابوبصیر عضو شورای اسلامی، بیشتر در جهت تخریب خود ایشان بود.

مرادلو اضافه کرد: ماحصل جلسه با راه و شهرسازی که حضور نماینده مجلس در راستای انتفاع عمومی بود و مطالبات ما از مسکن و شهرسازی با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و استاندار میسر شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در بازآفرینی و بافت فرسوده باید از ظرفیت اداره راه و شهرسازی استفاده کنیم یادآور شد: این مهم تاکنون کمتر محقق شده است که دلیل آن نبود مدیریت درست از سوی طرفین بوده است.

وی تاکید کرد: در پونک بلند مرتبه سازی می‌کنند در حالی که خدمات آتش‌نشانی از جمله نردبان، جوابگوی آن نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: افزوده شدن واحدهای مسکونی توسط اداره راه و شهرسازی در فاز هفت و هشت گلشهر با ارتقای خدمات شهرداری متناسب نبوده و در نهایت شهرداری در مظان اتهام است، در حالی که صدور پروانه ساختمان برای مسکن ملی رایگان است.

مرادلو اظهار کرد: فاز پنج و ۶ گلشهر هنوز در تعهدات شهرداری نیست ولی اداره راه و شهرسازی زمین‌های زراعی را با مبلغ گزاف واگذار کرده است و با کسب سودهای کلان از شهرداری درخواست مطالبه خدمات می‌کند که این باعث شده است شورا و شهرداری مظلوم واقع شوند و تحت تأثیر قضاوت‌های نادرست هستند.

وی از بهره برداری چندین بوستان مانند پارک علم و فناوری با مساحت سه هکتار در بهترین نقطه شهر و بوستان گلشهر در روزهای آتی خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از عملکرد شرکت توزیع برق در روند اجرای پروژه سبزه میدان گفت: این شرکت با اهمال کاری در جمع‌آوری کابل‌ها و هدایت آن به کانال تأسیسات بیش از هفت ماه روند پروژه را به تأخیر انداخت.

مرادلو با اعلام رضایت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان از عملکرد سه ماهه سرپرست شهرداری گفت: تیرهای چراغ برق که در دوره شهردار قبل در بعضی معابر شهر زنجان باعث ایجاد مشکلاتی در تردد شهروندان شده بود در دوره مسئولیت سرپرست شهرداری جابه‌جا شده است.

وی از پیگیری و تشکیل جلسات مکرر اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در راستای بهره برداری از یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) و پارکینگ طبقاتی سعدی در ماه‌های اخیر خبر داد.

کد خبر 533110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.