حکم پرونده تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی بزودی اعلام می‌شود

دادستان دیوان محاسبات کل کشور گفت: این دیوان حکم نهایی پرونده تخلفات و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی را بزودی اعلام می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، علی کامیار با اشاره به بررسی تخلفات و نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در دیوان محاسبات، اظهار کرد: موضوع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین پرونده‌ها در دیوان محاسبات است و اکنون این پرونده به بخش هیئت مستشاری دیوان محاسبات ارسال شده تا بعد از بررسی، رأی نهایی خود را در خصوص متخلفان صادر و اعلام کند.

وی افزود: گزارش‌های اولیه بعد از احراز تخلفات در حسابرسی، به دادسرای دیوان محاسبات ارسال می‌شوند و در آنجا بعد از بررسی و شنیدن دفاعیات متهمان و دریافت اطلاعات کامل و احراز تخلفات برای هیئت‌های مستشاری ارسال می‌شود و در آنجا نیز بعد از شنیدن دفاعیات متهمان میزان مجازات را تعیین و رأی نهایی را اعلام می‌کنند.

دادستان دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه پرونده‌های بسیاری در دادستانی دیوان محاسبات وجود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه، آمار متعدد از دستگاه‌های مختلف به دادسرای دیوان محاسبات ارسال می‌شود و بعد از تفریغ بودجه سال ۹۸ نیز حدود ۱۴۰۰ گزارش دریافت کردیم که حدود ۳۰۰ پرونده از این گزارشات بسیار مهم هستند.

کامیار تصریح کرد: بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، در سال نود و هشت بیش از ۶۰۰ نفر مجازات کسر از حقوق، ۱۶ نفر انفصال از خدمات دولتی و برخی دیگر انفصال‌های سه ماه یا یک ساله داشتند. همچنین بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ نیز پرونده‌ها به هیئت‌های مستشاری ارسال شده تا حکم قطعی آن‌ها اعلام شود.

کد خبر 533069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.