وین اتریش تزریق دوز بوستر را آغاز کرد

مقامات محلی در وین اعلام کردند که گروه‌های واجد شرایط دریافت سومین دوز واکسن را بیشتر خواهند کرد؛ از ماه سپتامبر، مقامات پزشکی به افراد بالای ۷۰ سال، گروه‌های آسیب‌پذیر و افرادی که واکسن جانسون اند جانسون استفاده کرده بودند واکسن دوز بوستر را تزریق کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکنون مقامات اتریشی اجازه تزریق دوز بوستر را برای همه کسانی که حداقل شش ماه از اولین دور واکسیناسیونشان گذشته، صادر کردند.

نرخ ابتلاء به کرونا در اتریش رو به افزایش رفته و به سطوحی فراتر از سال ۲۰۲۰ رسیده است. اثربخشی کمپین واکسیناسیون در این کشور به وضوح مشاهده شده است به طوری که میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر به هیچ وجه قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

لازم به ذکر است که کارت سبز واکسیناسیون در این کشور به مدت یک سال اعتبار دارد. با این حال، به گفته متخصصان اتریشی، به دلیل ماهیت مسری تر نوع دلتا، که اکنون علت بروز بیشتر عفونت‌ها است، تزریق دوز بوستر توصیه می‌شود.

شهردار وین اعلام کرد که حدود ۲۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال قبلاً واکسن بوستر را تزریق کرده‌اند؛ این میزان معادل ۵۰ هزار دوز است. او از شهروندان وینی به دلیل رویکرد مسئولانه آن‌ها تمجید کرد چراکه با این کار پایتخت اتریش را به یک منطقه نسبتاً امن تبدیل کرده‌اند.

در عین حال، شهردار از کسانی که در رابطه با تزریق واکسن محتاط هستند درخواست کرد که برای سرعت‌بخشی به ایجاد ایمنی در برابر کرونا، هرچه سریع‌تر واکسن دریافت کنند و از فشار بر سیستم بهداشت کشور بکاهند. پیتر هکر، مشاور شهرداری وین در امور بهداشت و سلامت در این رابطه توضیح داد که جمعیت خانه‌های سالمندان و معلولان قبلاً با دوز بوستر واکسینه شده است.

هکر با اشاره به بالا بودن نرخ ابتلاء به کرونا در این کشور گفته است: "فقط با نگاهی به بیمارستان‌های می‌توان فهمید که اثربخشی دوز بوستر تا چه حد مؤثر بوده است. زیرا هیچیک از بیماران مراقبت‌های ویژه در حال حاضر بالای ۸۰ سال سن ندارند. این موضوع اساساً وضعیت بیمارستان‌های ما را نسبت به موج‌های قبلی کرونا متمایز می‌کند."

کد خبر 533041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.