توسعه خط یک متروی اصفهان در مرحله مطالعات است

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: توسعه خط یک و سه متروی اصفهان در مرحله مطالعات است که با تأمین منابع مورد نیاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خطوط مترو اصفهان، اظهار کرد: اصفهان دارای چهار خط درون شهری مترو است؛ خط یک از پایانه قدس در خیابان امام خمینی آغاز و با گذر از خیابان کاوه، چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی، میدان آزادی و خیابان هزارجریب، در پایانه صفه خاتمه پیدا می‌کند؛ این خط دارای ۲۱ کیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: خط دو از ایستگاه دارک در منطقه شمال شرق شهر اصفهان آغاز شده و با طی حدود ۱۵ کیلومتر و با گذر از میدان قدس و میدان امام علی (ع) به میدان امام (ره) می‌رسد و با گذر از میدان امام حسین (ع) و بزرگراه شهید خرازی به ایستگاه کهندژ می‌رسد، این خط دارای ۱۶ ایستگاه است که ۱۳ ایستگاه از آن در حال احداث بوده و تا پایان سال عملیات اجرایی سه ایستگاه دیگر نیز شروع می‌شود. خ

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: خط سه از میدان آزادی آغاز و پس از طی ۸.۸ کیلومتر و با گذر از خیابان دانشگاه و بلوار کشاورز به پل یزد آباد می‌رسد. در خط چهار مترو اصفهان به طول ۵.۵ کیلومتر با چهار ایستگاه که در امتداد خط یک حرکت می‌کند، از پایانه قدس شروع شده و پس از گذر از خیابان امام خمینی (ره) و میدان استقلال با طی حدود چهار کیلومتر به ایستگاه دانشگاه صنعتی اصفهان می‌رسد.

بنکدار هاشمی خاطرنشان کرد: توسعه خط یک و سه در مرحله مطالعات است که با تأمین منابع مورد نیاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. در طرح توسعه خط دو نیز با اضافه شدن فاز دو از ایستگاه کهندژ تا میدان شهدای خمینی‌شهر، طول خط به ۲۴ کیلومتر می‌رسد. این چهار خط که یکی از آن‌ها توسعه خط یک است، بخشی اجرا شده بخشی در حال اجرا و بخش دیگری در مرحله‌ی مطالعاتی قرار دارد که با تأمین منابع مالی علاوه بر خط دو، خطوط سه و چهار نیز را عملیاتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مابقی خطوط برون شهری است مانند اصفهان - بهارستان که توسط شهرداری بهارستان و خط اصفهان - شاهین شهر نیز حدود یک‌سال است که توسط شهرداری شاهین شهر در حال اجرا است.

بنکدار هاشمی خاطرنشان کرد: در نهایت تمامی خطوط مانند شبکه به هم متصل می‌شود و مدیریت بهره برداری خطوط، توسط شرکت مترو منطقه اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 533017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.