اصفهان در لیگ برتر والیبال ساحلی تیم ندارد/ پتانسیل بالایی در استان وجود دارد

«امکانات برای والیباال ساحلی نداریم، برای مثال زمین ساحلی هم داریم هم نداریم؛ یعنی شهرداری اصفهان زمین ساحلی دارد ولی هیئت والیبال اختیاری روی آن ندارد. اگر زمین ساحلی داشتیم که در اختیار هیئت والیبال بود می‌توانستیم در رده‌های بزرگسالان هم تیم داشته باشیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم والیبال ساحلی زیر ۱۴ سال اصفهان در رقابت‌های قهرمانی کشور برای نخستین بار در اصفهان، مقام دوم این مسابقات را به مربیگری مهدی عطایی به دست آورد؛ این مربی هدایت تیم ملی زیر ۱۷ سال را هم برعهده دارد که در پایان این رقابت‌ها دو بازیکن اصفهانی را به تیم ملی زیر ۱۷ سال دعوت کرد. عطایی اعتقاد دارد باشگاه‌های بزرگ مانند گیتی پسند، سپاهان و ذوب آهن بهتر است به والیبال ساحلی ورود کنند.

خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این مربی ملی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

مسابقات قهرمانی کشور والیبال ساحلی چطور بود؟

اصفهان برای این رقابت‌ها در رده سنی زیر ۱۴ سال و زیر ۱۶ سال تیم داد؛ در رده سنی زیر ۱۴ سال د و تیم داشتیم و تیم الف زیر ۱۴ سال اصفهان برای نخستین بار در تاریخ والیبال ساحلی اصفهان مقام دوم را کسب کرد، تیم ب زیر ۱۴ سال و تیم زیر ۱۶ سال اصفهان هم رنکینگ هشتم کشور را گرفتند. مسابقات خوبی بود، فدراسیون به رده سنی پایه اهمیت می‌دهد. مربی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۷ سال هستم که در این رقابت‌ها توانستیم بازیکنان مستعد را شناسایی کنیم.

سطح مسابقات بالا بود؟

بله، استان‌ها تیم‌های خوب خود را اعزام کرده بودند که اصفهان در رده سنی زیر ۱۴ سال بین ۳۲ تیم نایب قهرمان شد.

اصفهان در رده سنی بزرگسالان تیم والیبال ساحلی دارد؟

می‌توانستیم داشته باشیم ولی امکانات نداریم، برای مثال زمین ساحلی هم داریم هم نداریم یعنی شهرداری اصفهان زمین ساحلی دارد ولی هیئت والیبال اختیاری روی آن ندارد. اگر زمین ساحلی داشتیم که در اختیار هیئت والیبال بود می‌توانستیم در رده‌های بزرگسالان هم تیم داشته باشیم. والیبال ساحلی رشته خاصی است که زمین ماسه‌ای نیاز دارد، اصفهانی‌ها توانستند شهرهایی که ساحل دارند را جا بگذارند و برتر از آنها ظاهر شوند.

تیمی از اصفهان در لیگ برتر والیبال ساحلی حضور ندارد/ پتانسیل بالایی در استان وجود دارد

آیا در اصفهان استعدادهای قابل توجهی در این رشته وجود دارد؟

زمانی که می‌خواستیم از بازیکنان تست بگیریم برای تیم زیر ۱۴ سال ۴۰ نفر و برای تیم زیر ۱۶ سال حدود ۵۰ نفر آمدند که از هر رده دو تیم می‌توانستیم اعزام کنیم و محدودیت داشتیم. در اصفهان استعدادهای خوبی داریم که باید تقویت شوند.

مشکل زمین را چه ارگانی باید حل کند؟

به نظرم باشگاه‌های بزرگ مانند گیتی پسند، سپاهان و ذوب آهن بهتر است در والیبال ساحلی ورود کنند زیرا احداث زمین برای این باشگاه‌ها راحت است. سمت ورزنه و آران و بیدگل ماسه‌های خوبی داریم که می‌توانیم از آن برای احداث زمین استفاده کنیم و هزینه زیادی هم ندارد. سال ۹۹ لیگ برتر والیبال ساحلی تشکیل شد که اصفهان هیچ تیمی نداشت و برای سال ۱۴۰۰ هم که قرار است دوباره این لیگ برگزار شود تیمی از اصفهان ثبت نام نکرده است. برای لیگ برتر والیبال یک تیم حدود ۱۱ میلیارد باید هزینه کند تا جز مدعیان قهرمانی باشد، اما در والیبال ساحلی با ۲۰۰ میلیون می‌شود تیم اعزام کرد و جز مدعیان بود.

در کشور به والیبال ساحلی اهمیت داده می‌شود؟

تیم‌های ملی زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال والیبال ساحلی قهرمانی آسیا را به دست آوردند که نشان می‌دهد از پایه به این رشته اهمیت می‌دهند. مسابقات برای رده سنی پایه هر سال به صورت منظم برگزار می‌شود و دو سال است که لیگ برتر والیبال ساحلی را داریم.

تیمی از اصفهان در لیگ برتر والیبال ساحلی حضور ندارد/ پتانسیل بالایی در استان وجود دارد

برای بانوان در والیبال ساحلی لیگ وجود دارد؟

در همه شهرها بانوان فعال هستند و قرار شده لیگ برتر برای بانوان هم داشته باشیم که از اصفهان دو مربی اعزام کردیم تا کارت مربیگری بگیرند. به دلیل اینکه والیبال ساحلی در فضای آزاد بازی می‌شود، فدراسیون والیبال و وزارت ورزش باید یک تعاملی داشته باشند تا مجوز برگزاری مسابقات اعلام شود. برای رده سنی زیر ۱۵ سال بانوان استعدادیابی گذاشتیم که حدود ۱۰۰ نفر شرکت کردند و در مسابقاتی که شهرداری برگزار کرد ۵۰ تیم حضور داشتند.

حرف آخر؟

اصفهان پتانسیل زیادی در والیبال ساحلی دارد و با مقامی که به دست آوردیم ثابت کردیم مانند والیبال سالنی می‌توانیم افتخار آفرینی کنیم، فقط نیاز به حمایت مسئولان داریم.

کد خبر 533001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.