رئیس موسسه فرهنگی اکو از شهرداری ساری بازدید کرد

رئیس موسسه فرهنگی اکو که برای جلسه هم‌اندیشی و گفتمان رویداد ۲۰۲۲ وارد ‏شهر ساری شده بود، مورد استقبال شهردار این شهر قرار گرفت.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو امروز در سفر دو روزه خود به مازندران در جلسه هم‌اندیشی و گفتمان رویداد گردشگری ۲۰۲۲ حضور یافت و در این سفر، آخرین وضعیت میزبانی مازندران از پایتختی اکو در سال ۲۰۲۲ با عنوان رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ را بررسی خواهد کرد.

بازدید از بافت کهن محور تاریخی آب‌انبار نو و معرفی بناها، بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی و بازدید از پژوهشکده ساری شناسی از برنامه سفر دو روزه رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در مرکز استان مازندران است.

مهرماه ۱۳۹۸ وزیران گردشگری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اکو در سومین نشست خود به پیشنهاد مطرح‌شده از سوی ایران برای انتخاب سالانه پایتخت گردشگری این کشورها رأی مثبت دادند و در نخستین گام نیز بنا بر آن شد که ساری به‌عنوان نخستین پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو میزبان این رویداد بین‌المللی شود.

رویداد ۲۰۲۲ بهترین فرصت برای همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای اکو

سرور بختی تاجیکی، رئیس مؤسسه فرهنگی سازمان اکو صبح امروز _چهارشنبه ۱۲ آبان_ در دیدار مشترک با حسین زادگان استاندار مازندران و طالبی شهردار ساری گفت: گردشگری اکو باید به عنوان نماد گردشگری منطقه مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.

وی رویداد ۲۰۲۲ را بهترین فرصت برای همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای عضو اکو دانست و افزود: می‌توان با بهره‌گیری از این فرصت، ظرفیت‌های این استان به ویژه شهر ساری را به کشورهای عضو اکو و دیگر کشورهای جهان معرفی کرد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با بیان اینکه ویژگی‌های مازندران در اشعار و قصه‌های شاهنامه به خوبی بیان شده و سرفصل آشنایی ما با استان سرسبز مازندران بوده است، گفت: با همکاری‌های مؤثر می‌توان گام‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این استان برداشت.

رویداد ۲۰۲۲ به سرنوشت رویدادهای دیگر دچار نشود

استاندار مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه مرکز مازندران علیرغم جذابیت‌های منحصر به فرد، از سال‌های دور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، گفت: این در حالی است که شهر ساری قدمت دیرینه فرهنگی و تاریخی با بیش از سه هزار سال دارد.

حسین زادگان تاکید کرد: مازندران را باید با دید وسیع‌تر دید و تنها به برنامه‌های نمادین بسنده نکرد زیرا اگر اینگونه نباشد به سرنوشت رویدادهای دیگر دچار خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمامی شهرهای مازندران دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف از جمله مواهب طبیعی هستند که آن را در میان دیگر استان متمایز کرده است، گفت: مازندران را باید کلانشهر و شهر بزرگ و بهم پیوسته دید؛ چرا که از مراودات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی برخوردار است.

وی در ادامه خواستار به طور ویژه دیده شدن استان مازندران در حوزه‌های مختلف شد و رویداد ۲۰۲۲ را بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های استان به کشورهای عضو اکو و حتی فراتر از آن دانست.

حسین زادگان، دانشگاه مازندران، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، شرکت صنایع چوب، گردشگری دریایی، گردشگری کشاورزی و گردشگری مذهبی را از ظرفیت‌های مهم دانست و اظهار امیدواری کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند فصل مشترک مازندران و کشور تاجیکستان باشد.

کد خبر 532995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.