عوامل خطر بروز کرونای شدید در میان کودکان چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چاقی و اختلالات عصبی خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ در میان کودکان را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده در مورد عوامل خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان نشان می‌دهد که چاقی، بیماری‌های زمینه‌ای و التهاب خطر بروز نوع شدید بیماری را در میان کودکان افزایش می‌دهد. گروهی از محققان مطالعه جدیدی در این زمینه انجام دادند و اطلاعات پزشکی مربوط به ۴۰۰ کودک بستری شده در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک ارتباط مستقیم بین سن کودکان و بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ وجود دارد، به طوری که کمتر از دو درصد از نوزادان تازه متولد شده به نوع شدید بیماری مبتلا شده بودند در حالی که تقریباً بیش از یک سوم کودکان بالای ۱۲ سال درگیر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ شدند.

به گفته پژوهشگران، تقریباً نیمی از کودکان مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ به یک بیماری زمینه‌ای مبتلا بودند و تقریباً یک پنجم آن‌ها درگیر بیش از یک بیماری زمینه‌ای بودند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به کم خونی یا اختلالات هموگلوبین تقریباً شش برابر بیشتر از افراد دیگر نوع شدید بیماری را تجربه کرده بودند. چاقی و اختلالات عصبی نیز خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری ذکر شده را تقریباً سه برابر افزایش می‌دهد.

کد خبر 532891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.