پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از بررسی نسخه نویسی الکترونیک در این کمیسیون خبرداد.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون آخرین وضعیت اجرای بند (چ) ماده ۷۰ قانون برنامه ششم و بند (ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور برخی مدیران سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران و خدمات درمانی نیروهای مسلح بررسی شد، همچنین در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گزارشی را در مورد نسخه نویسی الکترونیک و ابزارهای الکترونیکی جایگزین دفترچه ارائه و بیان کرد که نسخه‌نویسی الکترونیک حدود ۱۸ ماه پیش شروع و تا فروردین ۹۹، ۵ درصد پیشرفت داشت اما در حال حاضر پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: ایشان مطرح کرد که فضای خوبی میان بیمه سلامت و ارائه کنندگان خدمت ایجاد شده و برای ادامه کار نیاز به همکاری بیشتر دستگاه‌ها داریم و ایراد و گره کار را در بخش دانشگاهی و درمانی عنوان کرد چراکه ناچار به تلاش برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بودند و یکنواخت کردن نسخه الکترونیک اولویت شان که کاملاً طبیعی است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ناصحی تاکید کرد کرد که تاکنون امکان استعلام دارو و تجهیزات بیمارستانی، استعلام ۵۸۸ قلم داروی تحت پوشش بیمه و همچنین ۵۶ قلم دارویی که تحت پوشش بیمه نیستند در سامانه نسخه الکترونیک فراهم شده است.

وی افزود: همچنین در ادامه این نشست نمایندگان تاکید داشتند برای مسائل پیش‌بینی نشده مانند هکرها باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا اطلاعات و دیتاها از بین نرود.

شیخی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم و ایرادات اساسی در کدینگ‌ها است زیرا زمان بر است و هماهنگی آنها نیاز به زمان دارد و به طور معمول شکل‌گیری نسخه الکترونیک در هر کشوری حداقل ۱۰ سال زمان می‌برد بنابراین نباید انتظار داشت که در یک زمان کوتاه مردم و پزشکان به خوبی از آن استفاده کنند و هر چند زیرساخت آن فراهم شده اما نواقصی در کدینگ نسخه نویسی هنوز وجود دارد.

وی یادآور شد: در نهایت مقرر شد پزشکیان عضو کمیسیون موضوع عملیاتی شدن پزشک خانواده را پیگیری نماید. و طی ۴۸ ساعت نیازهای واقعی دستگاه‌های مختلف اعم از سازمان غذا و دارو، بیمه‌ها، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت را به کمیسیون اعلام کند کند تا بتوان مسائلی که نیاز به وفاق ملی دارد را بررسی کنیم و با هماهنگی میان دستگاه‌ها بحث اجرایی عملیاتی نسخه نویسی الکترونیک را پیگیری و بررسی کنیم. همچنین قرار شد محمدبیگی عضو کمیسیون گزارش کمیته سلامت الکترونیک را به کمیسیون ارائه کند تا بتوان برنامه ریزی مناسبی را در این رابطه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامیی از حضور دو کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در این نشست خبر داد و گفت: آقایان مولابیگی و راجی در نشست امروز کمیسیون حضور یافتند و دیدگاه‌ها و سوابق خود را تشریح کردند.

کد خبر 532868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.