بزرگ‌ترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان

هتل‌های زیادی در انواع و کیفیت‌های مختلف، خدمات خود را در سراسر جهان ارائه می‌دهند که برخی از این هتل‌ها مستقل هستند و بسیاری از آنها گروه‌ها یا هتل‌های زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهند. اما کدام هتل‌ها بیشترین اتاق‌ها را دارند؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این گزارش شما را با ۱۰ هتل زنجیره برتر آشنا می‌کنیم. این هتل‌ها شامل ماریوت اینترنشنال، جین جیانگ، هتل‌های هیلتون، گروه هتل‌های اینترکانتینتال، ویندهام، آکور، هوآژو، انتخاب، اویو و مجموعه هتل‌های بی تی اچ است.

ماریوت اینترنشنال

ماریوت اینترنشنال با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هتل و بیش از ۱۴ هزار اتاق در سال ۲۰۲۱ لقب بزرگ‌ترین هتل زنجیره‌ای جهان را به خود اختصاص داد. بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ تعداد اتاق‌های این هتل‌ها از یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۰۰ اتاق به یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۸۹ ۱۴۰۰۲۸۹ عدد افزایش یافته است که رشد ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

جین جیانگ

جین جیانگ با تعداد هتل‌های بیشتر از ماریوت اینترنشنال، اما تعداد اتاق‌های کمتر، دومین هتل زنجیره‌ای بزرگ در جهان است. در سال ۲۰۲۱ شرکت چینی جین جیانگ بیش از ۱۰ هزار هتل با تقریباً حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار اتاق را راه اندازی کرد. این رشد نسبت به سال گذشته ۶.۷ درصد بوده است.

هتل‌های هیلتون

هتل‌های هیلتون سومین هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ در جهان محسوب می‌شود که بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰ هتل به مجموعه آنها اضافه شد. رشد این گروه عمدتاً در ایالات متحده آمریکا که کشور اصلی هتل‌های هیلتون به شمار می‌رود، همچنان زیاد است. در سال ۲۰۲۱ هتل‌های هیلتون دارای یک میلیون و ۱۰ هزار و ۲۵۷ اتاق بود که نسبت به سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

گروه هتل‌های اینترکانتینتال

این مجموعه برای سال‌های زیاد بزرگترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان را به خود اختصاص داده است. امروز اینترکانتیننتال، چهارمین هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ در سراسر جهان محسوب می‌شود. این رشد بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ تنها ۰.۳ درصد بوده است. گروه هتل‌های اینترکانتیننتال تقریباً ۶ هزار هتل و ۸۸۶ هزار و ۳۶ اتاق در مجموعه خود دارند.

مجموعه هتل ویندهام

مجموعه هتل‌های ویندهام، پنجمین گروه هتل‌های بزرگ جهان به شمار می‌رود. این هتل‌های زنجیره‌ای در کشور آمریکا در زمینه در عرضه اتاق‌های خود حدود ۴.۲ درصد کاهش داشته است که آن را به تنها هتل زنجیره‌ای غربی در بین ۱۰ هتل برتر با تعداد اتاق کمتر نسبت به سال گذشته تبدیل می‌کند. در سال ۲۰۲۱ گروه هتل‌های ویندهام دارای هشت هزار و ۹۴۱ هتل با ۷۹۵ هزار و ۹۰۹ اتاق بوده است.

گروه هتل‌های آکور

این گروه زنجیره‌ای فرانسوی دارای بیش از پنج هزار هتل در سراسر جهان است. تعداد اتاق‌های گروه آکور بیش از ۷۵۰ هزار عدد است که رشد سالانه ۳.۱ درصد را در زمینه عرضه اتاق داشته که این رشد سال‌ها ثابت بوده است، به عنوان مثال گروه آکور نیز بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۳ درصد رشد داشته است.

هتل‌های هوآژو

هوآژو یکی دیگر از گروه‌های هتل‌های چینی است که تعداد زیادی هتل و اتاق در کارنامه خود دارد. این زنجیره تقریباً هفت هزار هتل را اداره می‌کند و دارای ۶۰۷ هزار و ۱۳۷ اتاق است. رشد این مجموعه نسبت به سال ۲۰۲۰ بسیار بالا بوده و بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ رشد عرضه اتاق ۲۳.۲ درصد بوده است.

هتل‌های گروه انتخاب

این مجموعه هتل‌ها با ثبت رشد جهانی عرضه اتاق ۱.۲ درصدی، از جایگاه هشتم خود در رتبه بندی بزرگترین هتل‌ها فراتر نرفته است. در سال ۲۰۲۱، گروه زنجیره‌ای Choice دارای هفت هزار و ۱۴۷ هتل با مجموع ۵۹۷ هزار و ۹۷۷ اتاق بوده است. هتل‌های این گروه در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کنند.

۹- هتل‌های گروه اویو

اویو یک هتل زنجیره‌ای هندی است که در سال گذشته با مشکلات زیادی روبرو بوده است. عرضه اتاق در این هتل‌ها نسبت به سال گذشته ۵۴.۳ درصد کاهش یافته است. این شرکت مشکلات بسیار بزرگی را در چین و اروپا تجربه کرده که باعث کاهش عرضه اتاق‌ها شده است. در مقایسه با رتبه دهم برترین هتل‌های زنجیره‌ای در سال ۲۰۲۰، مجموعه اویو موقعیت خود را از دست داده است و اکنون در رتبه نهم بزرگترین هتل‌های جهان قرار دارد. اویو همچنان بیش از ۲۰ هزار هتل و ۴۴۹ هزار اتاق دارد.

مجموعه هتل‌های بی تی اچ

هتل‌های BTH، سومین هتل‌های زنجیره‌ای چینی محسوب می‌شود و در فهرست ۱۰ هتل برتر جهان قرار دارد. این زنجیره مانند جین جیانگ و هواژو نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد بالایی داشته است و عرضه اتاق‌های آن بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ ۶.۶ درصد رشد داشته است.

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 532827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.