هدف شهرداری اهواز به حداقل رساندن میزان آب‌گرفتگی ها است

شهردار اهواز گفت: اجرای پروژه‌های طرح جامع شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی هزینه‌های بالایی دارد، مردم این انتظار را دارند با اعتبارات ملی و کمک دولت این مشکل اساسی شهر اهواز حل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در حاشیه مانور دفع آب‌های سطحی اظهار کرد: شهر اهواز سال‌ها است از آب‌گرفتگی و پس زدگی فاضلاب رنج می‌برد و هرساله نیروهای شهرداری با بسیج امکانات سعی بر کاهش آب‌گرفتگی در ایام بارندگی دارند. با همکاری شرکت آب و فاضلاب تا کنون تمرکز بر نقاطی که بیشترین آب‌گرفتگی را داشته‌اند معطوف بوده است تا معضل آب‌های سطحی و پس زدگی فاضلاب در ایام بارندگی در این نقاط بحرانی به کمترین میزان خود برسد.

وی افزود: طرح جامع شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی توسط دولت در درست بررسی است که به واسطه آن اعتباراتی ملی برای حل این مشکلات اختصاص می‌یابد. اجرای پروژه‌های طرح جامع شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی هزینه‌های زیادی دارد اما مردم این انتظار را دارند که با کمک دولت این مشکل اساسی که گریبان گیر شهر شده است، حل شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: با توجه به مشترک بودن شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی و محدودیت این شبکه‌ها، برای حل این مشکل در نقاط بحرانی، آبفا و شهرداری طرح‌های ضربتی در قالب طرح‌های علاج بخشی را تعریف کردند اما حل نهایی مشکل در اجرای طرح جامع است.

وی توضیح داد: شبکه فاضلاب اهواز قدیمی و فرسوده است و این مشکل به قدری جدی است که در روزهای غیر بارانی نیز با پس زدگی فاضلاب و ریزش شبکه‌ها مواجه هستیم و این مشکل تنها با طرح جامع فاضلاب و آب‌های سطحی قابل حل است.

کد خبر 532783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.