تامین روشنایی معابر شهر بر عهده شرکت توزیع برق است

سرپرست شهرداری اراک گفت: اراک شهر تاریکی است، اما تأمین روشنایی معابر بر عهده شهرداری نیست، بلکه بر عهده شرکت توزیع برق است. این مسئله را در جلساتی که تاکنون با اداره توزیع برق داشته‌ایم عنوان کرده و در این باره با دادستان هم نامه‌نگاری‌هایی داشته‌ایم.

محمد جعفر پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اراک به تعهدات خود برای تأمین زیرساخت‌های لازم جهت برق رسانی در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر عمل کرده است، حتی در روند احداث پل شهید سلیمانی نیز شبکه برق را در این محدوده راه اندازی کردیم و شرکت توزیع برق تنها اتصال این تجهیزات به سیستم برق‌رسانی شهری را انجام داده است.

وی ادامه داد: همواره بر این موضوع نقد داشتم و معتقدم اراک شهر تاریکی است، اما تأمین روشنایی معابر بر عهده شهرداری نیست، بلکه بر عهده شرکت توزیع برق است. ما این مسئله را در جلساتی که تاکنون با اداره توزیع برق داشته‌ایم عنوان کرده و در این باره با دادستان هم نامه‌نگاری‌هایی داشته‌ایم.

سرپرست شهرداری اراک تاکید کرد: روشنایی ارتباط مستقیمی با امنیت دارد و بر اساس حقوق شهروندی مردم حق دارند به این خاموشی‌ها معترض باشند. از نظر کارشناسان شهری احتمال ارتکاب جرم در فضاهای تاریک بیشتر است، در علم جدید شهرسازی نور و روشنایی از جمله راه‌کارهای مقابله با بزهکاری است.

جعفر پور خاطرنشان کرد: خاموشی شهر باعث افزایش آسیب در تجهیزات شهری خواهد شد. به نوعی خاموشی‌ها مدیریت شهری را نیز با چالش مواجه می‌کند، زیرا این مسئله باعث از بین رفتن سرمایه‌های شهری و افزایش هزینه‌ها در تعمیر و تجهیزات شهر می‌شود.

کد خبر 532751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.