بیش از ۱۰ هزار شهروند خمین با روش تفکیک پسماند آشنا شدند

شهردار خمین گفت: ۱۰ هزار و ۱۷۹ نفر در قالب سه هزار و ۲۶۵ خانوار در زادگاه امام راحل، آموزش تفکیک پسماند از مبدا را در نیمه نخست امسال فرا گرفتند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: جمعیت شهر خمین ۷۴ هزار و ۲۵۶ نفر است و از ابتدای آموزش تفکیک پسماند تاکنون، ۴۶ هزار و ۹۱۷ نفر در این خطه آموزش چهره به چهره دریافت کرده‌اند.

وی افزود: شهرداری خمین نرم‌افزاری با نام «همیار زیست‌دوست» را در راستای دسترسی آسان و سریع شهروندان به چگونگی و خدمات تفکیک پسماندها و همکاری بیشتر در اختیار شهروندان قرار داده است.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای دانلود این نرم‌افزار، به سایت شهرداری خمین www.khomein.ir مراجعه و ارزش پسماندها از لحاظ ریالی، مشخص کردن زمان تحویل پسماند و نوع پسماند را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه تعداد آموزشگران طرح تفکیک پسماند در شهر خمین هشت نفر است و پنج آموزشگر مستقر در غرفه‌های بازیافت شهرداری و سه آموزشگر به‌صورت چهره به چهره آموزش می‌دهند، افزود: شهرداری خمین به‌منظور فرهنگ‌سازی و فعالیت و همکاری شهروندان در بحث تفکیک از مبدأ پسماند عادی، ۲۳ هزار نسخه بروشور و چهار هزار کیسه پارچه‌ای در بین شهروندان توزیع و ۳۰ بنر را در سطح شهر نصب کرده است.

مرتضیان گفت: ۱۲ تن پسماند خشک شامل سه هزار و ۸۸۶ کیلوگرم پسماند خشک مخلوط، سه هزار و ۳۵۹ کیلو کاغذ، ۳۵۴ کیلو پلاستیک بادی، ۵۳۸ کیلو حلب، ۶۵۹ کیلو آهن، ۱۳۳ هزار کیلوگرم نایلون سفید، یک‌هزار و ۹۲۷ کیلوگرم نان خشک، در طرح تفکیک از مبدأ توسط شهرداری خمین جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: زباله‌گردها و وانت‌بارهایی که از شهرهای مجاور برای خرید و فروش ضایعات به شهر خمین تردد می‌کنند مشکلی جدی هستند با این وجود، با همکاری شهروندان و پیگیری و تلاش شهرداری، ماهیانه ۲ تن پسماند خشک در این شهر جمع‌آوری شده و تلاش می‌شود که فرهنگ سازی برای مدیریت پسماند و تفکیک مواد زائد عادی از مبدا در راستای ساماندهی زباله‌گردها برجسته شود.

شهردار خمین با بیان اینکه تفکیک پسماند از مبدأ کار پیچیده و سختی نیست، تاکید کرد: جداسازی مواد زائد و دورریختنی بر اساس جنس آن‌ها در منزل فرآیند ساده‌ای است که با چند بار انجام دادن به یک عادت روزمره و مفید تبدیل می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 532674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.