شهرهای آمریکایی با پایین‌ترین هزینه مسکن جهان در سال ۲۰۲۱

مقرون به صرفه بودن مسکن در یک شهر از طریق مقایسه میزان درآمد خانواده‌ها و هزینه خانه مشخص می‌شود؛ در بعضی از نقاط دنیا مردم می‌توانند با صرف تنها حقوق یک ماه خود، برای همیشه صاحب خانه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسکن یکی از مهم‌ترین بحران‌های جوامع شهرنشین امروزی به شمار می‌رود به طوری که ساکنان بعضی از شهرهای دنیا آن را یک رؤیای دست‌نیافتنی فرض می‌کنند. مقرون به صرفه بودن مسکن در یک شهر با مؤلفه‌های متعددی تعیین می‌شود با این حال، منطقی‌ترین روش برای رتبه‌بندی شهرهای جهان در لیست کم‌هزینه‌ترین شهرهای جهان از نظر مسکن، مقایسه درآمد ماهیانه یا سالانه خانواده‌ها و هزینه خانه در آن‌ها خواهد بود که امکان تأمین مسکن را برای همه فراهم می‌آورد. در ادامه به معرفی مقرون به‌صرفه‌ترین شهرهای جهان از حیث مسکن در سال ۲۰۲۱ پرداخته می‌شود جالب اینکه هر چهار شهر در ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

پیتسبورگ

بر اساس شاخص بین‌المللی مسکن مقرون به صرفه، کلان شهر پیتسبروگ واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، کم‌هزینه‌ترین بازار مسکن جهان را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرده است. میانگین هزینه تهیه خانه در این شهر به ۳۰۹ هزار دلار می‌رسد و این در حالی است که اغلب خانواده‌ها در هر ماه دست کم پنج هزار و ۲۰۲ دلار کسب درآمد می‌کنند. علاوه بر این، خورد و خوراک در پیتسبورگ مستلزم صرف هزینه‌ای حدود ۲۰ درصد کمتر از کلان شهر ملبورن استرالیا است و مهم‌تر اینکه رانندگان به ازای هر لیتر بنزین تنها یک دلار پرداخت می‌کنند. به همین دلیل، زندگی در پیتسبورگ نه تنها از نظر مسکن، بلکه از سایر جنبه‌ها نیز هزینه زیادی بر دوش ساکنان خود نمی‌گذارد.

شهرهای آمریکایی با پایین‌ترین هزینه مسکن جهان در سال ۲۰۲۱

روچستر

بسیاری از مهاجرانی که قصد زندگی در ایالات متحده آمریکا را دارند، کلان شهر روچستر واقع در نیویورک را برای سکونت بر می‌گزینند چرا که از جنبه‌های مختلف رضایت شهروندان خود را تأمین می‌کند. به ویژه افرادی که از نظر شغلی برای مهاجرت احساس امنیت زیادی ندارند در میان سایر شهرهای آمریکایی، روچستر را مناسب می‌دانند چرا که هزینه زیادی برای سکونت در پی ندارد.

میانگین درآمد ماهیانه مردم شهر به بیش از چهار هزار دلار می‌رسد حال آنکه تأمین خانه‌ای با امکانات معمولی تنها حدود ۲۳۵ هزار دلار هزینه لازم دارد. علاوه بر این، عبور و مرور در شهر با خودروی شخصی به علت قیمت پایین بنزین مقرون به صرفه است ضمن اینکه تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی نیز به طور میانگین تنها حدود ۷۶ دلار در ماه برای هر فرد هزینه در بر دارد.

روچستر از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار بوده و به همین دلیل با عناوین دیگری نیز در جهان به شهرت رسیده است. پیوند شهر با طبیعت و گل‌های رنگارنگ زیبا، لقب "شهر گل‌ها" را برای آن به ارمغان آورده و وجود شرکت‌های عکاسی برتر دنیا، نام "مرکز عکس جهان" را از آن روچستر کرده است.

شهرهای آمریکایی با پایین‌ترین هزینه مسکن جهان در سال ۲۰۲۱

بوفالو

بوفالو با بیش از یک میلیون جمعیت، دومین شهر بزرگ ایالت نیویورک پس از نیویورک سیتی به حساب می‌آید که در شمال آمریکا و در نزدیکی مرز بین این کشور و کانادا واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این کلانشهر از یک سو و برخورداری از مراکز علمی بین‌المللی از سوی دیگر باعث شده است هر ساله سیل عظیمی از مردم جهان به ویژه از کانادا برای سکونت دائمی به این شهر نقل مکان کنند. اما خبر خوش برای مهاجران اینکه زندگی در بوفالو هزینه زیادی برای آنان در پی ندارد چرا که تهیه مسکن مستلزم پرداخت مبلغی حدود ۲۷۲ هزار و ۴۷۰ دلار بوده و این در حالی است که میانگین درآمد ماهانه ساکنان به بیش از چهار هزار و ۲۴۰ دلار می‌رسد.

از سوی دیگر، ساکنان بوفالو به ازای مصرف هر لیتر بنزین تنها موظف به پرداخت ۹۴ سنت هستند و این در حالی است که هزینه حضور در کلاس‌های ورزشی به طور میانگین از ۴۸ دلار در ماه تجاوز نمی‌کند.

شهرهای آمریکایی با پایین‌ترین هزینه مسکن جهان در سال ۲۰۲۱

سنت لوئیس

سنت لوئیس، شهری بندری، دومین شهر پرجمعیت ایالت میزوری و پنجاه و هشتمین شهر بزرگ آمریکا از حیث تعداد ساکنان به حساب می‌آید. سنت لوئیس یکی از بهترین مقاصد گردشگری سراسر ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود که مکان‌های تفریحی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. به همین دلیل، هر ساله بسیاری از جهانگردانی که به قصد سفر وارد آمریکا می‌شوند، بازدید از سنت لوئیس را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند. اما واقعیتی که باعث شگفتی همگان شده است اینکه بسیاری از گردشگران خارجی پس از ورود به این شهر، تصمیم می‌گیرند باقی عمر خود را در سنت لوئیس سپری کنند.

صرف نظر از ویژگی‌های جغرافیایی و بعد زیبایی‌شناسی دومین شهر پرجمعیت میزوری، هزینه زندگی در شهر باعث جذب مهاجران به سمت آن می‌شود. ساکنان سنت لوئیس برای خرید یک خانه معمولی با امکانات متوسط، تنها باید حدود ۲۱۶ هزار و ۶۲۵ دلار پرداخت کنند و این در حالی است که درآمد ماهانه آن‌ها به طور میانگین به چهار هزار و ۹۸۳ دلار می‌رسد. جالب اینکه هزینه اینترنت در این شهر حدود ۱۵ درصد کمتر از شهرهایی نظیر ونکوور کانادا است و همین ویژگی نیز به عنوان محرکی برای جذب دانشجویان و افراد دور کار به این شهر در مقایسه با سایر شهرهای آمریکایی عمل می‌کند.

شهرهای آمریکایی با پایین‌ترین هزینه مسکن جهان در سال ۲۰۲۱

کد خبر 532673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.