برگزاری مانور تخلیه اضطراری پدافند غیرعامل در اهواز

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور تخلیه اضطراری بر اساس سناریوی فرضی زلزله شش ریشتری با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، هلال احمر، نیروی انتظامی و فوریت‌های پزشکی در شهرداری اهواز برگزار شد.

بابک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در موضوع پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی مراکز حساس و مهم شهر و شهرداری، ارتقای قابلیت بقا و حفظ شهر در شرایط بحرانی و افزایش مقاومت در مقابل تهدیدها موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: مجموعه شهرداری با برنامه‌ریزی‌، ارائه طرح‌ها و راهکارها برای شناسایی تهدیدات و کاهش آسیب‌ها می‌تواند به مصون‌سازی زیرساخت‌های شهرداری و صیانت از جان مردم کمک کند.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز تاکید کرد: برنامه‌های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و همچنین فرهنگ‌سازی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در شهرداری اهواز به اجرا در آمده است. همچنین مانور تخلیه اضطراری بر اساس سناریوی فرضی زلزله شش ریشتری با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و فوریت‌های پزشکی در شهرداری اهواز برگزار شد.

محمدی ادامه داد: در مانور تخلیه اضطراری ساختمان شهرداری مرکز طبق برنامه‌ریزی تمام افراد در یک اقدام فوریتی و تحت شرایط حفاظت‌شده از ساختمان تخلیه شدند که این مورد برای حوادث و بلایای پیش‌بینی نشده و بسیار حساس در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مانور سایبری (دور میزی)، برگزاری کارگاه تهدیدات زیستی، جنگ‌های نوین، فضاسازی و تبلیغات محیطی در شهر و ساختمان‌های وابسته به شهرداری اهواز در جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی، چاپ پوستر و بروشور آموزشی، مشارکت در برگزاری مانورهای سایر دستگاه‌های اجرایی، حضور در کارگاه‌های آموزشی، درج شعارهای هفته پدافند غیرعامل در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از جمله اقدامات خدمات شهری در هفته پدافند غیر عامل است.

کد خبر 532606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.