تکریم خانواده شهید جاویدالاثر تازه تعیین هویت شده درموزه ملی دفاع مقدس

مراسم تکریم خانواده شهیدان گلچینی یکی از شهدای جاوید الاثر (گمنام) حاضر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که به تازگی تعیین هویت شده روز چهارشنبه _۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰_ همزمان با سالگرد شهادت وی در محل این موزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام حاضر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روز چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) همزمان با سالگرد شهادت این شهید والا مقام در محل این موزه برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده این شهید بزرگوار و تعدادی از مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

پیش از این دکتر علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از شناسایی هویت یکی از شهدای حاضر در این مجموعه فرهنگی- ارزشی، براساس آزمایشات DNA خبر داده بود.

پیکر مطهر عبدالرحمن گلچینی در سال ۱۳۹۰ و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران به خاک سپرده شد.

همزمان با افتتاح موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پیکر پاک تعدادی از شهدای گمنام در محوطه موزه به خاک سپرده شد. با گذشت زمان هویت یکی از این شهدا شناسایی شد و بعد از مدتی هویت برادر این شهید که او هم گمنام بود و در کنار هم به خاک سپرده شدند، مورد شناسایی قرار گرفت.

پیش از این هویت سه شهید، شامل دو برادر شهید دوران دفاع مقدس، پاسدار شهید عبدالرحمان گلچینی ۲۰ ساله و پاسدار شهید علیرضا گلچینی ۲۲ ساله که هر دو در عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسیده بودند، و همچنین هویت شهید عباس امیدی، که پیکر همه آنها در مقبره الشهدای گمنام موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شده، مورد شناسایی قرار گرفت.

کد خبر 532589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.