بودجه امسال شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

شهردار خرم‌آباد از بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری خرم آباد خبر داد و گفت: بودجه امسال این نهاد نیز ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فتوحی امروز _دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ پروژه‌های عمرانی زیادی برای مرکز لرستان پیش‌بینی نشده و همین امر سبب توقف پروژه‌های عمرانی سطح شهر شده است.

وی علت کندی روند پیشرفت کاری برخی از پروژه‌های عمرانی خرم‌آباد را هزینه از محل درآمدهای جاری مطرح کرد و افزود: جلب مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهری یک ضرورت است، اما متأسفانه شهروندان به شهرداری بی‌اعتماد هستند و یک رابطه دوسویه بین مردم و این نهاد وجود ندارد.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه درآمد شهرداری‌ها از محل دریافت عوارضات شهروندان است، تصریح کرد: مشارکت مردم در این زمینه پایین است، اما اگر کار صادقانه انجام شود مردم مشارکت خواهند کرد.

فتوحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتقاد دارم بایستی به محله‌های محروم خرم‌آباد بیشتر از سایر محلات توجه و خدمات‌رسانی شود به همین منظور برای شناسایی مشکلات از این مناطق بازدید میدانی به عمل آورده‌ام.

وی افزود: در این راستا سعی کرده‌ام خدماتی چون؛ جدول‌گذاری، آسفالت و رنگ‌آمیزی در مناطق محروم انجام شود.

ساماندهی به جای جمع‌آوری دست‌فروشان

شهردار مرکز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به دست‌فروشان سطح شهر خرم‌آباد اشاره و اضافه کرد: به دلیل بیکاری شاهد افزایش دست‌فروشان در سطح شهر هستیم، با وجود اینکه با نیروی انتظامی قراردادی مبنی بر جمع‌آوری دست‌فروشان منعقد کردیم اما به نظر می‌رسد این راهکار مؤثر نیست، زیرا دست فروشی منبع درآمد این افراد است.

فتوحی افزود: وجدانم قبول نمی‌کند نان کسی را آجر کنم به همین منظور به جای جمع‌آوری دست‌فروشان بحث ساماندهی را در پیش گرفته‌ام.

وی در ادامه به برج‌های دوقلو اشاره کرد و گفت: زمین این پروژه را شهرداری تأمین کرده و در قبال آن تنها ۲۵ درصد سهم گرفته که در این راستا در حق شهرداری اجحاف شده است.

شهردار خرم‌آباد اعلام کرد: پیمانکار باید ۴۰ ماهه پروژه را به بهره‌برداری می‌رساند، اما نه تنها این کار را نکرد که به مفاد قرارداد بی‌اعتنا بوده و کار را به پیمانکار جز واگذار کرد.

فتوحی افزود: انگیزه‌ای از این شریک برای ادامه کار نمی‌بینم و تا فسخ قرارداد پای کار هستم.

بهره‌بردای از فاز نخست شهربازی کیو تا پایان سال

وی در بخش دیگری به پروژه شهربازی کیو اشاره کرد و گفت: هم اکنون این پروژه از پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی برخوردار است و سرمایه‌گذار، قول افتتاح فاز نخست این مجموعه را تا پایان سال داده است.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار قرار است ۱۰ سال از شهربازی بهره‌برداری کند و بعد از افتتاح سالانه بیش از ۷۵۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند.

فتوحی از افزایش سرانه فضای سبز در خرم‌آباد خبر داد و اعلام کرد: برنامه داریم هر سه ماه یکبار پارک‌های محله‌ای را برای افتتاح داشته باشیم تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز باشیم.

وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ تجمیع حقوق را در شهرداری اجرایی می‌کنیم که موجب می‌شود همه کارکنان شهرداری در یک روز حقوق خود را دریافت کنند.

ضرورت اجرای طرح جامع ترافیک

شهردار خرم‌آباد گفت: تمام سرعت گیرهایی که در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارند با مجوز شورای ترافیک انجام می‌شود که متأسفانه در این راستا نیاز به طرح جامع ترافیک است.

فتوحی تصریح کرد: تمام سرعت گیرهایی که در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارند با مجوز شورای ترافیک انجام می‌شود که متأسفانه طرح‌های غیر اصولی در قبال نبود طرح جامع ترافیک ایجاد می‌شود که اگر این طرح وجود داشت به طور قطع محل پارکینگ‌ها، سرعت کاه‌ها، سرعت گیرها و غیره مشخص خواهد شد و به راحتی می‌توان تصمیم درستی گرفت.

وی ادامه داد: سازمان بازآفرینی شهری شهرداری خرم‌آباد را متولی سرعت گیرها قرار داده‌ایم که آنها را بازدید و مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر 532582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.