کتاب شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی تجدید چاپ شد

مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از تجدید چاپ کتاب شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی توسط انتشارات این مرکز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مرتضی قاضی از تجدید چاپ کتاب شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی خبر داد و اظهار کرد: این کتاب در واقع گذری بر رفتارهای مدیریتی شهید همت است و علیرضا شفیعی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس نویسنده آن و ناظر علمی علی اشتری است.

وی تاکید کرد: فرماندهان رزمندگان اسلام در زمان جنگ، مدیریتی که بر روی کارها، نیروی انسانی و همچنین در میدان عمل و در طراحی عملیات‌ها داشتند برگرفته از سبک مدیریتی یا ویژگی‌هایی است که در مدیریت در اسلام به آن توصیه شده است. نویسنده کتاب با این عقیده، رفتارهای مدیریتی شهید همت را با ویژگی‌های مدیریتی پیامبر اعظم (ص) که در روایت‌ها از ایشان نقل‌شده تطبیق داده است.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: مشورت، بهره‌گیری از افراد شایسته، ابتکار، دقت در بررسی گزارش‌ها، نظارت و کنترل در کارها و به‌طورکلی ۶۵ ویژگی پیامبر (ص) در این کتاب با رفتارهای مدیریتی شهید محمدابراهیم همت که فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بودند مورد بررسی و تناظر قرار گرفته است. در خصوص هرکدام از این ویژگی‌ها یک خاطره یا تحلیل یا روایتی از زندگی شهید همت مطرح شده و در تناظر با آن یک روایت از سیره پیامبر بیان شده است.

قاضی تأکید کرد: در حقیقت رفتار شهید همت را در مکتب نبوی می‌بینیم، گویی که این شهید بزرگوار جا پای پیامبر اعظم (ص) گذاشته بوده و می‌خواسته شبیه به ایشان عمل کند. البته این ویژگی‌ها خاص شهید بزرگوار ابراهیم همت نبوده و همه شهدای ما این خصلت‌ها را داشته‌اند.

وی بر تأثیرگذاری این کتاب پس از مطالعه بر مخاطب تأکید و عنوان کرد: ما امیدوار هستیم مشخصاً مدیران یا هرکسی که در یک جایی مسئولیتی دارد حتی مسئولیت خانواده را هم دارد از این کتاب بهره بگیرد و ببیند چطور می‌تواند بر آن مسئولیتی که دارد با این روش‌ها، الگو بگیرد و مدیریت کند و یا حتی از آنها ایده بگیرد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب «شهید ابراهیم همت در مکتب نبوی» در تجدید چاپ نوبت دوم خود تغییراتی ندارد، یادآور شد: البته فقط تغییرات روی جلد کتاب است و جلد کتاب متناسب با سه کتاب دیگر که در مورد فرماندهان کار شده است، تایپوگرافی است و براساس اسم شهید بزرگوار کار شده است.

کد خبر 532572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.