نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار آلومینیوم اراک و پرسپولیس

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز آلومینیوم اراک و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز _دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰_ در اراک میهمان آلومینیوم بود که با تک گل نقی‌زاده بازنده شدند و از کورس مدعیان عقب ماندند. قضاوت این مسابقه حساس را محمد عبدالنبی در اختیار داشت و دیدار پر برخوردی را سوت زد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی و حسین نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

هند در محوطه پرسپولیس قبل از تیرک؟

ضربه شروع مجدد را آلومینیومی‌ها کوتاه به محوطه پرسپولیس ریختند و توپ در شلوغی جلوی دروازه چند باری میان دو تیم رد و بدل شد تا توپ به نقی زاده رسید. نقی‌زاده هم که پشت به دروازه بود، چرخید و توپ را به تیرک افقی دروازه پرسپولیس زد. پیش از رسیدن توپ به نقی‌زاده هم ایرالکویی‌ها اعتقاد داشتند توپ به دست یکی از بازیکنان پرسپولیس در محوطه خورده ولی داور دستور به ادامه کار داد.

رودنیل: ادامه بازی درست بود.

سلیمانی: دست مدافع پرسپولیس فضایی را اشغال نکرده بود و درون بدنش قرار داشت. بنابراین ادامه بازی کاملاً صحیح بود.

نجاتی: ابتدا وحید امیری اقدام به دفاع از شوت زده شده تیم حریف می‌کند که موفق نشده و توپ هم به دست او اصلاً برخوردی ندارد. در ادامه باز هم در شلوغی محوطه توپ به بازیکن دیگر پرسپولیس برخورد می‌کند ام واضح نیست که با دست یا با بدن و سرو سینه خودش دفاع می‌کند.

توپ‌گیری از نعمتی قبل از گل آلومینیوم

توپ‌گیری بازیکنان آلومینیوم از سیامک نعمتی در شرایطی که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطا داشتند، ضد حمله خوبی را با برتری نفرات در اختیارشان قرار داد. علی‌نژاد هم با پاس به نقی‌زاده را تک به تک کرد تا با بغل پا توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

رودنیل: ادامه بازی صحیح بود. اصل خطا باید اتفاق بیافتد که داور را برای گرفتن متقاعد کند. ضمن اینکه جلوتر خطایی روی مهاجم آلومینیوم اتفاق افتاد ولی داور به درستی آوانتاژ داد.

سلیمانی: خطایی روی بازیکن پرسپولیس انجام نشد. این یک جدال بر سر توپ بود که بازیکن آلومینیوم توانست در آن برنده شود.

نجاتی: بازیکنان پرسپولیس معتقد به خطای تنه زدن از سوی بازیکن حریف هستند. با این حال به هیچ عنوان خطایی از طرف مقابل رخ نمی‌دهد بلکه این بازیکن پرسپولیس هست که علیرغم داشتن مالکیت توپ، خودش را در مسیر حرکت حریف قرار داده که بدرستی بازی ادامه پیدا کرده و گل بدرستی به ثمر می‌رسد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: خیلی‌ها اعتقاد داشتند این بازی برای آقای پور خلف سنگین است. خودم ناظر همین آقای پور خلف بودم و آن زمان به او گفتم اگر خودت را نگه داری، آینده خوبی دارد. جاگیری، بازی خوانی خیلی خوبی داشت که به همراه دوندگی بالا توانست او را امروز موفق کند. خطاها و کارت‌هایی که داد، درست بودند و فقط باید اواخر بازی اخطاری را به شماره پنج آلومینیوم به خاطر جلوگیری از حمله مؤثر پرسپولیس می‌داد. در بقیه صحنه‌های خوب کر کرد. پور خلف اگر همین روند را ادامه دهد، آینده خیلی خوبی خواهد داشت.

سلیمانی: پور خلف قضاوت خیلی خوبی را امروز به نمایش گذاشت. به نظرم اشتباه تأثیرگذاری نداشت و قضاوتش مطلوب بود. شاید یکی دو مورد اشتباه هم داشت ولی آن قدر دوندگی او بالا بود که در تمام صحنه‌ها نزدیک بود و در یک متری آن قضاوت می‌کرد. دقیقه ۱۹ بازی اشتباه کرد و خطایی را پشت محوطه آلومینیوم اعلام کرد. بازیکن آلومینیوم نیز به همین خاطر اعتراض کرد و اخطار گرفت.
کد خبر 532566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.