آلومینیوم اراک یک_ پرسپولیس صفر/ اراک، شهر نفرین شده پرسپولیس!

پرسپولیس باز هم در اراک زمین‌گیر شد و با تک گل نقی‌زاده دیدار خود را به این تیم واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز دوشنبه - ۱۰ آبان ماه - میهمان آلومینیوم اراک بود که این مسابقه با تک گل نقی‌زاده به سوی اراکی‌ها خاتمه یافت.

هفته سوم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس

ورزشگاه: امام خمینی (ره)، اراک

تماشاگر: -

گل‌ها: علیرضا نقی‌زاده (دقیقه ۶۶- از آلومینیوم)

اخطار: سید جلال حسینی (دقیقه ۱۶- از پرسپولیس) - مصطفی احمدی (دقیقه ۲۰- از آلومینیوم) - سیامک نعمتی (دقیقه ۶۲- از آلومینیوم)

اخراج: -

آلومنیوم اراک: حسین پور حمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، محمود قائدرحمتی (دقیقه ۵۱- امیر نوری)، اسماعیل شریفات (دقیقه ۸۱- علی فاتح)، محمد علی‌نژاد، علیرضا نقی‌زاده، نیما درودی

سرمربی: رسول خطیبی

پرسپولیس تهران: حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، وحید امیری، سیامک نعمتی (دقیقه ۸۷- علیرضا ابراهیمی)، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی (دقیقه ۸۷- مهدی شیری)، احسان پهلوان (دقیقه ۶۹- رضا دهقانی)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۴۶- مهدی پاکدل)، مهدی عبدی (دقیقه ۴۶- سعید آقایی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: عبدالنبی پور خلف

شرح بازی:

پرسپولیسی‌ها بازی را بهتر از میزبان آغاز کردند. مسابقه در دقایق ابتدایی پربرخورد دنبال شد و داور بارها در سوت خود دمید. خیلی زود آلومینیوم بازی را به دست گرفت و تیم برتر میدان شد.

شاگردان گل محمدی سعی در بازی سازی از عقب زمین را در اواسط نیمه داشتند اما پرس شدید آلومینیومی‌ها اجازه خلق موقعیت را به آن‌ها نمی‌داد. به علاوه که شاگردان خطیبی رو ضد حملات با برنامه نشان می‌دادند. با این وجود نیمه نخست آبستن اتفاق خاصی نبود تا ۴۵ دقیقه اول بدون عبوری توپی از خط دروازه‌ها به پایان برسد.

گل محمدی مطابق با روال بازی‌های اخیرش نیمه دوم را با تغییر در ترکیب تیمش آغاز کرد. او دو مهاجم نیمه نخستش را خارج کرد تا سعید آقایی و حامد پاکدل را به میدان بفرستد. اگر چه این تعویض کمی پرسپولیس را بالاتر آورد اما چندان تغییر محسوسی در روند مسابقه ایجاد نکرد.

آن سوی میدان شاگردان خطیبی به تاکتیک پرسینگ نیمه اول خود ادامه دادند تا بالاخره سیامک نعمتی به اشتباه افتاد و توپ‌گیری آن‌ها، فرصت خوبی را در اختیارشان داد و نقی‌زاده به راحتی دروازه سرخ‌ها را گشود. بعد از این گل پرسپولیس جلو کشید اما همچنان از ضدحملات حریف در امان نبود. بازی منطقی شاگردان خطیبی نه تنها مانع از خلق موقعیت پرسپولیسی‌ها شد بلکه این تیم به حفظ توپ در زمین حریف پرداختند.

سرخ‌پوشان پایتخت دقایق پایانی فشار خود روی دروازه آلومینیوم به حداکثر رساند تا بتواند گل خورده را جبران کند اما فایده‌ای نداشت و شاگردان گل محمدی شکست را پذیرفتند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- ضربه سر علی نژاد در دستان لک آرام گرفت.

دقیقه ۳۴- پاس رو به جلو درودی را درون محوطه پرسپولیس راه انداخت اما جلو رفتن او موجب بسته شدن زاویه شد تا ضربه او با اختلاف از بالای دروازه لک به بیرون رود.

دقیقه ۴۷- کاشته آلومینیومی‌ها به روی دروازه پرسپولیس ارسال شد و بدون اثر گذاری هیچکس، توپ به زمین برخورد تا لک برای دور کردنش به دردسر بیافتد.

دقیقه ۵۱- ضربه سر فرجی روی کرنر ارسالی ترابی را پور حمیدی در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۷- کاشته ایستگاهی به دست آمد پرسپولیسی‌ها پشت هجده قدم را مهدی ترابی برای سیامک نعمتی کاشت و شوت سرکش او به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳- ضربه شروع مجدد را آلومینیومی‌ها کوتاه به محوطه پرسپولیس ریختند و توپ در شلوغی جلوی دروازه چند باری میان دو تیم رد و بدل شد تا توپ به نقی زاده رسید. نقی‌زاده هم که پشت به دروازه بود، چرخید و توپ را به تیرک افقی دروازه پرسپولیس زد. پیش از رسیدن توپ به نقی‌زاده هم ایرالکویی‌ها اعتقاد داشتند توپ به دست یکی از بازیکنان پرسپولیس در محوطه خورده ولی داور دستور به ادامه کار داد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۶۶- علیرضا نقی‌زاده) - توپ‌گیری بازیکنان آلومینیوم از سیامک نعمتی در شرایطی که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطا داشتند، ضد حمله خوبی را با برتری نفرات در اختیارشان قرار داد. علی‌نژاد هم با پاس به نقی‌زاده را تک به تک کرد تا با بغل پا توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

نکات ویژه:

* علیرضا ابراهیم خرید این فصل پرسپولیس پس از حواشی چند هفته‌ای، برای نخستین بار در لیست هجده نفره این تیم قرار گرفته است. او از دقیقه ۸۷ نخستین با با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت.

* حامد لک با یکی از عکاسان اراکی که دوربینش را درون دروازه پرسپولیس در نیمه نخست گذاشته بود، درگیری لفظی پیدا کرد و از او خواست دوربین خود را از دروازه خارج کند. با این حال بالاخره مهرداد خانبان، آنالیزور پرسپولیس دوربین را از درون دروازه برداشته و تحویل داوود رفعتی، ناظر مسابقه داد.

* قائد رحمتی در شروع نیمه دوم احساس ناراحتی کرد و به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.

* حامد پاکدل پیش از ورود زمین از سرمربی سابق خود یعنی رسول خطیبی رخصت گرفت.

* پیش از به ثمر رسیدن گل اول آلومینیوم، پرسپولیسی‌ها معتقد بودند روی سیامک نعمتی خطا شده است.

* در حالی که هنوز مجوزی در خصوص حضور تماشاگران در دیدارهای لیگ برتر صادر نشده، حدود ۱۰۰ تماشاگر در جایگاه ویژه ورزشگاه امام خمینی (ره) نشسته‌اند.

کد خبر 532553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.