شهروندان مشهد اسیر دست دفاتر شهرسازی شده‌اند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نحوه پاسخگویی بعضی دفاتر شهرسازی متناسب شأن شهروند شهر امام خوبی‌ها و دوره ششم که با شعار مشهدالرضا جهانشهر برکت و کرامت، نیست و با آن همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عسکری صبح امروز (دوشنبه) در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امروز می‌خواهم در خصوص موضوعی که ۸۰ درصد از مراجعات شهروندان به شهرداری را شامل می‌شود و آن در حوزه هوشمند سازی و پیش زمینه شهرسازی است سخن بگویم.

وی افزود: قصد داریم تا تمام مراجعات شهروندان به شهرداری که در خصوص شهرسازی است را به سمت ورود شهرداری‌ها و شهروندان به بستر الکترونیک سوق دهیم تا این اقدام حجم مراجعات را کاهش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه باید به معنای واقعی به هوشمند سازی شهرداری ورود کرد، ادامه داد: تا کی قرار است که فقط بگوییم و عمل نکنیم. باید جوانب هوشمندسازی از منظر فرآیندی، ساختاری، اسنادی و شهروندی یکبار به طور همه جانبه بررسی و اجرا شود.

عسکری با بیان اینکه میزان رضایت شهروندان از عملکرد دفاتر شهرسازی مناسب نیست، گفت: باید در زندگی عادی مردم وارد شویم تا عمق و دلایل نارضایتی آن‌ها را بفهمیم.

وی تاکید کرد: نحوه پاسخگویی بعضی دفاتر متناسب شأن شهروند شهر امام خوبی‌ها و دوره ششم که با شعار مشهدالرضا جهانشهر برکت و کرامت، نیست و با آن همخوانی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید به صراحت بگویم شهروندان همچون اسیر در دستان این عوامل افتاده‌اند و هیچ صدایی از آنان شنیده نمی‌شود.

عسکری با اشاره به نمایش ندادن نحوه پیگیری و فرآیند پرونده‌های شهروندان در دفاتر مختلف شهرداری افزود: چرا باید یک شهروند برای حل مشکلات خود چندین بار میان دفتر و شهرداری پاس کاری شود؟ چرا شهرداری به جای تشویق شهروندان به سمت دفاتر الکترونیک شهرداری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت سوق می‌دهد

وی به رتبه بندی نشدن این گونه دفاتر نیز اشاره و تصریح کرد: این دفاتر باید بر اساس نظام ارزیابی، رتبه بندی و اصل مشتری‌مداری و نیز مطابق با نظرسنجی مردم پرونده دریافت کرده و تعداد پرونده‌های وصولی در دفاتر باید بر این اساس باشد.

کد خبر 532551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.