احیای بافت فرسوده قشم ضروری است

شهردار قشم گفت: بافت فرسوده و قدیم قشم بسیار شکننده و نیازمند احیا است زیرا بروز زلزله نسبتا قوی، می‌تواند خطرات جدی جانی و مالی برای شهروندان ایجاد کند.

به گزارش ایمنا، میرداد میردادی با بیان اینکه بافت فرسوده قشم به دلیل قدمت و نوع بنایی که دارد، از استحکام بسیار پایینی برخوردار است، اظهار کرد: این بافت با توجه به نیازهای امروز، پاسخگوی عبور و مرور و شهر توریستی چون قشم نیست.

وی با بیان اینکه باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، افزود: همکاری و همیاری جمعی با توجه به روحیه تعاون محور مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم، سرمایه گذاران و جامعه محلی می‌تواند راه را برای مقام سازی، بهسازی، زیباسازی و بسترسازی فاضلاب و آب‌های سطحی در این مناطق هموار کند.

شهردار قشم با اشاره به ایجاد پیست دوچرخه سواری و پارک‌های تفریحی جهت اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح منظر آرایی و استفاده از جلوه‌های سمعی و بصری همچنین نصب سردرب‌های راهنمای مسافران و گردشگران در ورودی‌های قشم چهره شهر زیباتر شود.

وی در خصوص مشکلات بازار قدیم قشم تصریح کرد: دفع آب‌های سطحی، کاهش ترافیک و منظر آرایی و زیبا سازی فضای خارجی بازار قدیم قشم از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری برای این مکان است.

میردادی با اشاره به دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعضای شورای شهر و شهرداری، گفت: تفاهم و تعاملی که بین این نهادها به وجود آمده، باعث هم‌افزایی در عرصه خدمت به مردم خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 532428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.