اسپکتروفتومتر تولید داخل دستگیر اقتصاد کشور

مدیرعامل شرکت دانش‌‎بنیان بلورآزما گفت: کمپانی قدرتمند آمریکایی رقیب اصلی ما است و بعد از آن کمپانی ژاپنی در رقابت با ماست ولی قیمت نمونه‌های خارجی تقریباً چهار برابر و واکنش‌گرهای آن حدود ۱۰ برابر نمونه داخلی است.

محمدجواد کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اسپکتروفتومتر وظیفه تعیین غلظت و شناسایی عناصر مختلف در محلول‌های مختلف است. در تمامی صنایع به بررسی و سنجش عناصر مختلف نیاز است به همین دلیل این دستگاه در تمامی صنایع مادر مانند: نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، علوم پزشکی، داروسازی، غذایی و تمام مراکز علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی قبل از وارد شدن به شبکه آب شرب باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا مقدار نیترات و نیتریت آن که عملکرد نگهدارنده دارد و همان‌گونه که کم بودن آن‌ها باعث فاسد شدن و زیاد بودنشان باعث سرطان‌زا بودن آب می‌شود، مورد کنترل و در دامنه‌ای ثابت که در تمامی دنیا یکسان است، قرار گرفته باشد.

کارگر در رابطه با کمک اقتصادی این محصول به کشور گفت: در ایران سالیانه حدود دو هزار عدد از این محصول به همراه مواد مصرفی آن یا همان واکنش‌گرها وارد می‌شد که باعث خروج ارز از کشور می‌شد؛ شرکت دانش‌‎بنیان بلورآزما توانسته است پس از هفت الی هشت سال این محصول را به تولید انبوه برساند و علاوه بر تولید مدل‌های مختلف این محصول واکنش‌گرهای آن را نیز تولید کند.

وی افزود: علاوه بر فروش داخلی در مقوله صادرات نیز به صورت جدی فعالیت داشته‌ایم. نمونه‌های داخلی مشابه این محصول در یک یا دو شرکت تولید می‌شود، اما محدودتر و بدون واکنش‌گر است که این شرکت علاوه بر تولید دستگاه، واکنش‌گرهای آن را نیز تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بلورآزما رقیب اصلی خود را کمپانی قدرتمند آمریکایی دانست و گفت: کمپانی قدرتمند آمریکایی رقیب اصلی ما است و بعد از آن کمپانی ژاپنی در رقابت با ما قرار دارد اما قیمت نمونه‌های خارجی این دستگاه تقریباً چهار برابر و واکنش‌گرهای آن حدود ۱۰ برابر نمونه داخلی است.

کارگر اضافه کرد: در پشت کاتالوگ محصول به صورت واقع‌بینانه این دستگاه را با نمونه‌های خارجی مقایسه کرده‌ایم که تا ۸۰ درصد پارامترهای نمونه‌های دیگر را پوشش می‌دهد و مابقی پارامترها را نیز به آن اضافه کرده‌ایم.

کد خبر 532418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.