پیاده راه چوبی النگدره ظرف یک ماه آینده مرمت می‌شود

شهردار گرگان با اشاره به استفاده از ماده همخوان و همسو با طبیعت برای بازسازی پیاده راه چوبی النگدره، گفت: عملیات بازسازی این پیاده راه ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا سبطی اظهار کرد: از پیاده راه چوبی النگدره و نقاطی که تخریب شده بود، بازدید کرده و دستورات لازم صادر شد تا با مطالعه دقیق، متریالی همخوان با محیط زیست و طبیعت برای بازسازی استفاده شود.

وی افزود: چوب‌های استفاده شده از نوع تراورس بوده که با ماده مازوت تزریق و اشباع شده است، این امر برای محیط زیست ضرر داشته و با بارندگی خاک را آلوده می‌کند.

شهردار گرگان تصریح کرد: هم اکنون در مرحله مطالعه برای انتخاب نوع چوب و متریال هستیم که متناسب با اکوسیستم و ساختار منطقه باشد و استحکام آن را هم در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در انتخاب نوع متریال، عناصر زیباشناختی و محیط زیست را هم در نظر گرفته و بر اساس کار دقیق و درست و با مطالعه آن را انتخاب می‌کنیم، ادامه داد: امیدوارم ظرف یک ماه آینده مشکل این محدوده برطرف شده و شهروندان بتوانند از جاده سلامت چوبی استفاده کنند.

سبطی گفت: سعی داریم قسمتی که نیاز به مرمت دارد با قیمت و نوع ماده مناسب، بازسازی و جایگزین شود و فاز دوم پیاده راه به عنوان امانتی که به ما رسیده را حفظ و نگهداری کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 532399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.