هدست واقعیت ترکیبی اپل چه زمانی عرضه می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که هدست واقعیت ترکیبی اپل نیمه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدت‌ها است که شرکت اپل در حال تولید نوعی هدست است که از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهره می‌برد. تاکنون جزئیاتی در مورد این محصول ارائه نشده است، اما به نظر می‌رسد که به زودی نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل رونمایی خواهد شد.

شرکت اپل قصد دارد اوایل سال آینده محصول گران قیمت خود را با تراشه، صفحه نمایش، حسگرهای پیشرفته و ویژگی‌های مبتنی بر آواتار رونمایی کند. هنوز قیمت دستگاه ذکر شده مشخص نشده است، اما با توجه به سخت افزار قوی آن نباید انتظار قیمتی ارزان را داشته باشیم. البته اختلاف نظرهایی در مورد قیمت این مدل هدست وجود دارد، به طوری که بعضی از مطالب ارائه شده نشان می‌دهد که قیمت آن هزار دلار است، اما گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که قیمت آن سه هزار دلار ارزیابی شده است. با این وجود زنجیره تأمین در ماه سپتامبر اعلام کرد که قیمت این دستگاه در بازه دو هزار دلار خواهد بود.

هدست شرکت اپل ترکیبی از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را ارائه خواهد کرد و قرار است با دستگاه‌های در دسترس مانند Oculus Rift رقابت کند که بیشتر بر محتوای گیمینگ متمرکز است. از آنجایی که هدست ترکیبی اپل به هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مجهز خواهد بود، کاربران می‌توانند با استفاده از آن از بازی‌هایی با کیفیت بسیار بالا و گرافیک قابل توجه لذت ببرند. به نظر می‌رسد که نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل از نمایشگرهای بسیار پیشرفته micro-LED استفاده خواهد کرد که وضوح بالایی دارد. وزن نهایی هدست فقط بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم خواهد بود که بسیار سبک‌تر از دستگاه‌های VR موجود است.

کد خبر 532397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.