امینی: با تعامل می‌توان در تمامی حوزه‌ها گام‌های مهمی برداشت

شهردار اهواز با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعامل می‌توان در تمام حوزه‌ها گام‌های مهمی برداشت، گفت: در این راه، همکاری مردم در پاکیزه نگه داشتن شهر و آموزش فرهنگ‌های خوب شهروندی به یکدیگر، کمک خوبی به ایجاد انگیزه و روحیه مثبت در شهر می‌کند.

به گزارش  ایمنا، رضا امینی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اهواز اظهار کرد: رسیدگی به محدودیت‌هایی که مانع رشد و پیشرفت پروژه‌های شهر هستند در دستور کار بازدیدهای امروز قرار داشت؛ محدودیت‌های مالی که برای پروژه تقاطع شهید چمران ایجاد شده بود مانع از رشد و پیشرفت این پروژه شد که با تزریق مالی اولیه، پیمانکار پروژه متعهد شد که کار را با سرعت بهتری راه اندازی کند.

وی افزود: با حل مشکلات به وجود آمده اعم از مشکلات نقدی و غیر نقدی، بنا شد تا نیروهای متخصص این پروژه‌ها که جابجا شده‌اند به کار خود بازگشته و با سرعت بیشتری کار خود را ادامه دهند.

شهردار اهواز تصریح کرد: روگذرهای ال ۳۰۰ و ال ۴۰۰ تقاطع شهید کجباف (چهارشیر) و رفع معارض‌هایی که به عنوان محدودیت‌های این پروژه است، با تزریق مالی در زمان کوتاه‌تری در دسترس شهروندان برای استفاده قرار می‌گیرد.

امینی اضافه کرد: بیشتر کارها و زیرسازی‌ها در معابر اصلی مناطق کیان آباد و کیان شهر انجام شده و حتی دستگاه‌های خدماتی مانند شرکت توزیع برق، کار پایه گذاری برق را در این خیابان‌ها به اتمام رسانده و تنها در برخی نقاط به دلیل مشکلات نقدینگی و کمبود قیر، کار با وقفه مواجه شده است.

وی ادامه داد: هزینه‌های جاری زیاد و مشکلات مالی، راه تنفس عمرانی شهر را محدود کرده و اگر نتوانیم هزینه‌های جاری را منطقی کنیم و صحن عمرانی را از طریق اوراق مشارکت دولت برای پروژه‌ها یا تسهیلات بانکی که آن هم خود به دلیل عدم تعهد شهرداری در باز پرداخت آن به دولت و بانک‌ها در گذشته در حال حاضر دچار مشکل شده، ارتقا دهیم، شهرداری در محاصره مالی قرار می‌گیرد.

شهردار اهواز با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعامل می‌توان در تمام حوزه‌ها گام‌های مهمی برداشت، گفت: در این راه، همکاری مردم در پاکیزه نگه داشتن شهر و آموزش فرهنگ‌های خوب شهروندی به یکدیگر، کمک خوبی به ایجاد انگیزه و روحیه مثبت در شهر می‌کند. امیدواریم با رشد و پیشرفت پروژه‌های اساسی شهر، بخش زیادی از انرژی و زمان با کمک معتمدان محلات و دلسوزان شهر، صرف حل معضلات این محله‌ها شده تا بتوانیم شاهد تغییرات اساسی باشیم.

امینی خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت نظافت در زیبا نگه داشتن شهر کمک کرده و در صورت مشاهده تخلفات شهری مثل تخلیه زباله و نخاله در اماکن غیرمجاز و محله‌های مسکونی، مراتب را به شهرداری یا عوامل انتظامی اعلام کنند؛ زیرا چنین مسائلی هزینه‌های گزافی برای شهر دارد که می‌توان آن را برای کارهای عمرانی و توسعه و رشد صرف کرد.

کد خبر 532344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.