افتتاح نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه با حضور رییس پلیس راهور

رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم رونمایی از نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه بومی گفت: تولید این دستگاه در داخل کشور، گذشته از مزایایی که در بحث جلوگیری خروج ارز دارد، سبب می شود زمان نقل و انتقال وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، سردار سید کمال هادیانفر روز یکشنبه -نهم آبانماه- در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه در مرکز تعویض پلاک چیتگر با اشاره به خدمات شماره گذاری پلیس راهور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات ما به مردم شماره گذاری و تعویض پلاک است و سالانه حدود شش و نیم میلیون خدمات شماره گذاری ارائه می‌دهیم.

وی افزود: در بحث نقل و انتقال وسایل نقلیه که با توجه به اینکه مصوبه قانونی است پلاک منحصر به فرد است باید در هنگام نقل و انتقال این پلاک تعویض شود، لذا یکی از موضوعات جدی ما تأمین دستگاه تولید پلاک بود که در کشور از مشکلات جدی بود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: برای تأمین هر کدام از این دستگاه‌های تولید پلاک وابسته به کشور اروپایی بودیم که در انحصار آلمان و لهستان بود و برای هر دستگاه بالغ بر ۸۰ هزار یورو ارز از کشور خارج می‌شد.

هادیانفر تصریح کرد: به لطف خدا توسط جوانان کشور، همکارانمان در بنیاد تعاون ناجا و مؤسسه رهگشا به عنوان پیمانکار پلیس راهور این مسئولیت را عهده‌دار است تلاش شده که در مواد خام پلاک وابستگی را به حداقل ممکن برساند.

وی در خصوص بهره برداری از اولین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه اذعان داشت: امروز ما اولین دستگاه صد درصد ایرانی را که در واقع نه با مهندسی معکوس، بلکه متکی بر دانش و تجربه عزیزان ما در بنیاد تعاون نیروی انتظامی تولید شد در مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک چیتگر مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بزودی بعد از اینکه دوره آزمایشی این دستگاه‌ها در مرکز چیتگر تمام شد، به خط تولید خواهد رفت و برای تمام مراکز استان‌ها این دستگاه تولید خواهد شد. تولید این دستگاه‌ها در داخل کشور، گذشته از مزایایی که در بحث جلوگیری خروج ارز از کشور دارد، سبب خواهد شد که زمان نقل و انتقال وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانیم.

کد خبر 532342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.