اصلاح بودجه بیش از حد در شهرداری‌های مناطق قابل قبول نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در برخی از مناطق شهرداری حدود ۴۰ درصد اصلاح بودجه اتفاق افتاده که این طبق اصول ثبات بودجه، قابل قبول نیست و اصلاح بودجه حداکثر تا ۲۰ درصد صحیح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی با وجود ثبات معاون مربوطه در شهرداری، وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که تا ۲۲ مهرماه وجود دارد از یک هزار و ۵۲۵ پروژه ۹۸۹ پروژه عمرانی، فعال و مصوب است؛ از آن تعداد نیز ۱۱۶ مورد از پروژه‌ها در مرحله اخطار، ۳۱۴ مورد در مرحله بحرانی قرار داشته و سایر پروژه‌ها که در شرایط مطلوب است نیز مربوط به سال‌های گذشته می‌شود بدین معنی که قبل از امسال شروع شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حدود ۱۷ درصد از اطلاعات پروژه‌ها بارگذاری و بروز رسانی نشده و باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در برخی از مناطق شهرداری حدود ۴۰ درصد اصلاح بودجه اتفاق افتاده که این طبق اصول ثبات بودجه، قابل قبول نیست و اصلاح بودجه حداکثر تا ۲۰ درصد صحیح است.

وی افزود: در رابطه با فرآیند صدور پروانه ساختمان نیز طبق شاخص‌های موجود باید روند صدور تسریع شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ضمن تشکر از مناطقی که در بخش درآمد موفق بودند، بعضی از مناطق پر درآمد، بیشترین پروانه ساختمان را داشتند اما بیشترین تخلف و ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ را هم دارا بودند که جای کارشناسی دارد و باید اجرای درآمد پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعضی از مناطق نیز روند ناامید کننده‌ای دارند که باید در اولویت باشند، افزود: در رابطه با شرکت‌ها و سازمان‌ها هیچ‌گونه داده شفافی نداریم در حالی که بیشترین نارضایتی از شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

صالحی تاکید کرد: گاهی شاهد غیبت چندین روزه مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده‌ایم که نیاز به بررسی دارد لذا از شهردار محترم تقاضا داریم به دلیل اینکه حدود یک پنجم بودجه شهرداری مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته است یک سامانه یکپارچه برای تعیین تکلیف بودجه صرف شده راه‌اندازی شود.

کد خبر 532328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.