آغاز احداث ٧ المان شهدای ملی در صدرا

شهردار شهر جدید صدرا از آغاز احداث ٧ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی خبر داد و گفت: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال دنبال می‌شود.

به گزارش ایمنا، بهزاد پرنیان با اشاره به اقدامات مختلف در حوزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: هیچیک از دستگاه‌های متولی، اطلاعات کاملی از خانواده‌های معظم شهدای ساکن در شهر صدرا در اختیار نداشتند، لذا شهرداری صدرا با فراخوان عمومی، ارتباط با مساجد، محله‌ها و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرحله اول توانست بانک جامعی از اطلاعات ۱۱۲ شهیدی که خانواده آنان در شهر صدرا ساکن هستند را تهیه و با مراجعه به منازل تک تک این عزیزان، اطلاعات آنان را جمع آوری و آن را در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا بارگذاری کند.

وی افزود: تهیه صفحه شهدای شهر صدرا در اینستاگرام و معرفی شهدا در گروه‌های مجازی نیز به صورت مستمر در حال اجراست.

شهردار شهر جدید صدرا به فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها به نام شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: شهر صدرا پیشتاز شهرهای کشور در نامگذاری کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهری بنام شهدای عظیم‌الشأن است.

پرنیان ادامه داد: تمامی کوچه‌هایی که خانواده معظم شهیدی در آن منزل دارند، شناسایی و نام شهید گرانقدر آنان بر صدر نام کوچه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد ۷۰ کوچه بنام شهدا نامگذاری شده و سازمان فرهنگی شهرداری نیز مکلف شده تا در صورت سکونت دائم خانواده‌های جدید شهدا در شهر صدرا، اطلاعات آنان را دریافت و نام شهید بر کوچه یا خیابان محل سکونت آنان نقش ببندد.

شهردار شهر جدید صدرا تاکید کرد: می‌توان به جرأت ادعا کرد که هیچ خانواده شهید ساکنی در شهر صدرا حضور ندارد که نام و یاد شهید عزیزشان را در نقطه‌ای از این شهر به یادگار حک نشده باشد.

پرنیان با اشاره به ضرورت ساخت المان و نمادهای ایثار و شهادت، افزود: در شهر صدرا هیچ نماد یا اِلمانی مربوط به شهدا وجود نداشت اما هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال ساخت ۷ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی توسط پیمانکار آغاز شده است. کار طراحی، اجرا و نصب اِلمان چهره بین‌المللی مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز پایان یافته و سایر اِلمان‌ها نیز در حال ساخت هستند.

وی از ساخت تابلو تصاویر شهدا در بلوارهای شهر صدرا هم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۰ تابلو از تصاویر شهدا با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال احداث و زینت بخش بلوارهای اصلی و خیابان‌های شهر صدرا شده که اجرای نور آن توسط پیمانکار در حال اتمام است.

شهردار شهر جدید صدرا با اشاره به حضور دو شهید گمنام در این شهر، خاطرنشان کرد: به رسم میزبانی از شهدای گمنام، فاز دوم محوطه سازی یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده که اگر تعلل پیمانکار و نوسانات بازار نبود هم اکنون شاهد اتمام عملیات اجرایی آن بودیم اما هم اکنون ضمن خلعیت پیمانکار و ضبط ضمانت‌نامه، تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده در حال اجراست و در روزهای آتی شاهد نصب برج نوری و سایر موارد آن خواهیم بود.

پرنیان ادامه داد: همچنین عملیات ساخت و تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی برای استفاده زائران در مجاورت یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال در حال اتمام است.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در کنار فعالیت‌های عمرانی ضمن سرکشی مستمر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با همکاری ستاد نمازجمعه شهر صدرا، ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین (ع) صدرا، پایگاه‌های مقاومت و مساجد برنامه‌های متنوع فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، یادواره‌های شهدا، تکریم خانواده شهدا و ده‌ها برنامه مختلف مرتبط با حوزه شهدا برگزار و اقدامات مؤثری در بین آحاد مردم انجام شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 532322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.