۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
تالاب استیل آستارا

تالاب استیل عباس آباد بندر آستارا با ۱۳۸ هکتار در ۷ کیلومتری این شهر مرزی و در حاشیه جاده رشت به آستارا قرار دارد. از ویژگی‌های مهم این تالاب وجود ماهیان مشهوری مانند کپور کاراس و اردک ماهی، آمور، فیتفاک و جانورانی مانند غورباغه، مار، لاک پشت و نوعی موش جونده بنام «نوتریا» است.

نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف آن، اهمیت اکوتوریستی این تالاب را دو چندان کرده و یکی از مناطق نمونه گردشگری و زیبای شهرستان آستارا و استان گیلان به شمار می‌رود.

این تالاب طبیعی جایگاه پرندگان کمیاب بوده که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند که مرغابی سانان کوچک و بزرگ همچون قو، پلیکان، پنجه، اردک سرسبز، خوتکا، چنگیر نوک سفید و انواع کاکایی کوچک و بزرگ و غیره از مهمترین آنها هستند و همچنین باکلان، اگرت خاکستری و کشیم کوچک از پرندگان بومی خود تالاب است.

وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه‌ای بسیار زیبایی به آن بخشیده، زیرا ریشه آن‌ها در آب قرار دارد. همواره در پهنای تالاب جابه‌جا شده و حرکت می‌کنند. به همین علت، تالاب استیل به تالاب درختان شناور هم معروف است.

متن: الهام اسکندری / ‏‬ تصویربردار: محمدرضا رشیدی / ‏‬ تدوینگر: سجاد اصلانی

فیلم / ‏‬ دانلود

کد خبر 532293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.