انفجار شدید در منزل مسکونی دو مصدوم داشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: انفجار در یک منزل مسکونی در محله شیخ علی چوپان شیراز دو مصدوم بر جای گذاشت.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساعت ۸:۳۴ صبح امروز حادثه انفجار شدید منزل مسکونی در محله شیخ علی چوپان به آتش‌نشانی شیراز گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه شماره سه به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در خصوص جزئیات این حادثه گفت: نشت گاز از چراغ‌های دیواری لوله گاز منجر به انفجار شد و در پی آن علاوه بر شکستن شیشه‌های پنجره و تخریب دیواره‌ها، بخشی از این منزل طعمه آتش‌سوزی شد.

وی ادامه داد: در این حادثه دو نفر از اعضای خانواده دچار سوختگی و مصدومیت شدید شدند.

قانع تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله با قطع برق و گاز محل، در قالب دو تیم وارد محل شدند و با کشیدن یک رشته لوله آبدهی و همزمان با اطفای حریق مصدومان را از داخل این منزل خارج کرده و محل حادثه را ایمن سازی کردند.

وی افزود: تیم عملیاتی پس از تخلیه کامل دود از این منزل مسکونی و خارج کردن اجناس سوخته از محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در توصیه به شهروندان گفت: افراد با به کار بستن هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از لوازم گاز سوز و سیلندرهای گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنند. اگر در موقع ورود به خانه و یا آشپزخانه نسبت به بوی شدید گاز احساس خطر کردند به کلید برق دست نزنند، تمام افراد را از محل دور کنند و بعد رگولاتور را ببندند. تمام درها و پنجره‌ها را باز کنند و با تکان دادن پارچه‌ای پنبه‌ای و خیس در محوطه پایین آشپزخانه، گازهای ناپیدا را خارج کنند.

کد خبر 532245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.