کروناویروس به گوش داخلی آسیب می رساند

تحقیقات جدید نشان می دهد کووید_۱۹ ممکن است بتواند گوش داخلی را آلوده کند و بر شنوایی و تعادل تأثیر بگذارد.

به گزارش ایمنا، در پی گزارش‌هایی از بیماران کووید -۱۹ با علائمی مانند کم شنوایی، وزوز گوش، سرگیجه و مشکلات تعادلی، محققان مؤسسه فناوری ماساچوست از مدل‌های سلولی گوش داخلی انسان و بافت گوش داخلی انسان بالغ استفاده کردند و آن‌ها را در معرض ویروس قرار دادند.

نتایج نشان می‌دهد که کروناویروس می‌تواند گوش داخلی، به‌ویژه سلول‌های مویی که برای شنوایی و تعادل حیاتی هستند را آلوده کند. همچنین کروناویروس می‌تواند "سلول‌های شوان" را که نورون‌ها عایق می‌کنند نیز آلوده کند. طبق این مطالعه، سایر انواع سلول‌های گوش داخلی مستعد ابتلاء به عفونت نیستند.

لی گرک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره اظهار کرد: راه‌های احتمالی ورود کروناویروس به گوش شامل لوله استاش است که بینی را به گوش میانی متصل می‌کند.

وی در ادامه افزود: ویروس ممکن است از طریق سوراخ‌های کوچک اطراف اعصاب بویایی از بینی خارج شود، وارد فضای مغز شده و اعصاب جمجمه‌ای، از جمله اعصابی که به گوش داخلی متصل می‌شود را آلوده کند.

این مطالعه شواهد قوی ارائه می‌دهد که نشان تحقیقات جدید نشان می‌دهد کووید -۱۹ ممکن است بتواند گوش داخلی را آلوده کند و بر شنوایی و تعادل تأثیر بگذارد. کروناویروس می‌تواند باعث مشکلات شنوایی و تعادل شود، اما درصد واقعی بیماران کرونایی که مشکلات گوش را تجربه کرده اند نامشخص است.

گام بعدی این تیم آزمایش درمان‌های احتمالی برای عفونت‌های گوش داخلی ناشی از کروناویروس و سایر ویروس‌ها است.

منبع: مهر

کد خبر 532150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.