سنجش نیروهای خدماتی و امدادی در مقابله با حوادث طبیعی

رزمایش مقابله با حوادث طبیعی محتمل در اجرای پروژه خط دو مترو ظهر امروز _ شنبه ۸ آبانماه_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رزمایش مقابله با حوادث محتمل در اجرای پروژه خط دو مترو از سوی شهرداری اصفهان با همکاری نیروی انتظامی، پدافند غیر عامل، هلال احمر، سازمان آتش نشانی، سازمان قطار شهری، شرکت گاز، شرکت برق، شرکت مخابرات، پلیس راهور، شهرداری منطقه ۹ اصفهان و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری برگزار شد.

سنجش نیروهای خدماتی و امدادی در مقابله با حوادث طبیعی

برگزاری رزمایش در برابر حوادثی مانند فرونشست امری ضروری است

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایمنا گفت: متروی اصفهان قابلیت جابه‌جایی ۱۵۰ هزار مسافر را دارد که این روزها به علت شیوع کرونا ۵۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند. خط دو مترو ۲۴ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر آن در فاز نخست قرار دارد.

وی افزود: با توجه به سوابق بروز حوادث، مانور ریزش آوار اجرا شد تا توان نیروهای امدادی محک زده شود. در این رزمایش ۱۲۴ نیرو و ۲۵ خودرو حضور داشت و مراحل مختلفی از جمله ایمنی، حریق، قطع آب و گاز و برق، آوار برداری و انتقال مصدومان در این رزمایش انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به تأثیر برگزاری رزمایش، ادامه داد: محک زدن توانایی عوامل امدادی در زمان حادثه یکی از دلایل برگزاری رزمایش است، همچنین بعد از برگزاری رزمایش، زمان وقوع حادثه تا حضور امدادگران ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش و آمادگی در برابر حوادث شهری با توجه به فرونشست زمین و سیلاب محلی و مشکلاتی مانند فرسودگی شبکه آب در کلانشهر اصفهان ضرورت دارد.

سنجش نیروهای خدماتی و امدادی در مقابله با حوادث طبیعی

برگزاری ۴ رزمایش برای ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی شهر

سید رضا جعفریان فر، مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان نیز در خصوص این رزمایش به خبرنگار ایمنا گفت: در مدیریت بحران، پیشگیری و آمادگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نیاز به آموزش و رزمایش دارد.

وی افزود: آموزش و رزمایش برای ارتقای آمادگی نیروهای عملیاتی است تا بتوانند اگر حادثه‌ای رخ داد ضمن هماهنگی بین دستگاهی و یگان‌های امدادی و خدماتی در اسرع وقت وظایف خود را انجام دهند. این رزمایش نشان داد همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را دارند و به وظایف قانونی خود نیز واقف‌اند و می‌توانند در زمان بروز حادثه وظایف خود را در اسرع وقت انجام دهند.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان ادامه داد: در این رزمایش، زمان رسیدن یگان‌های امدادی و خدماتی به محل حادثه سنجیده شد، زیرا این رزمایش از لحظه صفر بود و یگان‌های خدماتی و امدادی بعد از وقوع حادثه فراخوان شدند و در واکنش اضطراری توانستند به خوبی عمل و توان علمی و اجرایی خودشان را به نمایش بگذارند.

وی افزود: مدیریت بحران شهرداری اصفهان برگزاری رزمایش‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده به طوری که در آبان ماه چهار رزمایش برگزار می‌شود؛ رزمایش مقابله با حوادث طبیعی محتمل در اجرای پروژه خط دو مترو، یکی از این رزمایش‌ها بود. سایر رزمایش‌ها شامل پدافند سایبری در شرکت مترو، پدافند سایبری در مرکز کنترل ترافیک و پدافند کالبدی در یکی از مناطق ۱۵ گانه است.

سنجش نیروهای خدماتی و امدادی در مقابله با حوادث طبیعی

۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات ساختمانی خط دو قطار شهری

محمد رضا بنکدار، مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز در حاشیه این رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط دو قطار شهری اصفهان در بخش سازه و عملیات ساختمانی ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: ۱۳ ایستگاه فعال در سطح شهر داریم که عملیات عمرانی آن در حال انجام است و حفاری از شمال به صورت مکانیزه با دو دستگاه تی بی ام انجام شده است و از سمت غرب نیز حفاری شروع شده و با قدرت تمام به سمت مرکز شهر در حال حرکت است، بنابراین با توجه به حجم وسیع کار و احتمال بروز حادثه برگزاری مانورهای عملیاتی برای مقابله از حادثه ضروری است.

کد خبر 532075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.