بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

در صورت از دست دادن حمایت یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد احتمال تداوم ریزش برای شاخص کل وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ شنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش شش هزار و ۴۳ واحدی در سطح ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۱.۳۱ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۱.۶۱ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۹۹ واحدی به سطح ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۶ هزار و ۸۲۰ و ۳۹ هزار و ۹۲ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۳۵۷ میلیون و یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

در صورت از دست دادن حمایت یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد احتمال تداوم ریزش برای شاخص کل وجود دارد.

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

شکربن: شرکت به طور میانگین هر ماه سه هزار و ۸۸۸ تن تولید داشت و در شهریور ماه نیز توانست تولید ۳،۶۸۳ تنی داشت که در مهر این مقدار به چهار هزار و ۱۰۰ تن رسیده و تولید شرکت در هفت ماهه برابر با ۲۷ هزار و ۲۱۷ هزار تن است. شکربن که هر ماه به طور میانگین سه هزار و ۳۵۸ تن فروش داشت، در شهریور فروش خود را سه هزار و ۳۷۴ تن گزارش کرد و در مهر فروش سه هزار و ۱۰۲ تنی را ثبت کرده است. فروش شکربن در هفت ماهه برابر با ۲۳ هزار و ۵۰۸ تن است. شکربن در هفت ماهه فروشی برابر با ۵۵۲ میلیارد تومان داشته است. در شهریور و مهر نیز به ترتیب توانسته فروش ۸۳ و ۷۷ میلیارد تومانی داشته باشد. در این ماه نرخ فروش دوده با ۱ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به ۲۴۹ هزار و ۲۲ ریال در هر کیلو رسیده است.

دسینا: سینا دارو در مهر ماه ۶۵ میلیارد فروش داشته و فروش هفت ماهه به ۳۵۰ میلیارد رسیده است. کل فروش سال گذشته ۴۱۱ میلیارد تومان بوده است. قطره و پماد محصولات اصلی شرکت بوده و تقریباً ۷۰ درصد درآمد را تشکیل می‌دهند. نرخ قطره در این ماه پنج هزار و ۴۷۰ و پماد سه هزار و ۶۴۳ تومان به ازای هر عدد بوده است. شرکت محصول قطره را در هفت ماهه پنج هزار و ۱۳۴ و سال قبل دو هزار و ۸۹۸ و پماد را در هفت ماهه سه هزار و ۱۸۰ و سال قبل با نرخ دو هزار و ۱۶۲ تومان فروخته است.

کنور: مقدار فروش گندله این ماه ۰ تن و کنسانتره ۵۳ هزار تن است متوسط فروش ماهیانه این دو محصول در سال گذشته به ترتیب ۳۹.۷ و ۶۸.۲ هزار تن و در هفت ماهه ۱۳ و ۷۴.۸ هزار تن شده است. شرکت در سال ۹۹ جمعاً ۴۷۶ هزار تن گندله و ۸۱۸ هزار تن کنسانتره فروخته است. صبانور ماهیانه ۴۰ هزار تن گندله و ۱۰۴ هزار تن کنسانتره تولید می‌کند. تولید این ماه کنسانتره رقم ۱۱۲ هزار تن بوده که عمده آن را به موجودی اضافه کرده است. شرکت در این ماه ۴۰ هزار تن گندله تولید کرده که فروش نداشته است. نرخ کنسانتره در این ماه دو هزار و ۸۵۱ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. که در حد ماه گذشته است. شرکت در سال مالی گذشته کنسانتره را با نرخ هزار و ۴۱۹ و گندله را با نرخ هزار و ۹۴۵ تومان و در هفت ماهه سال جاری کنسانتره را با نرخ دو هزار و ۴۴۳ و گندله را با نرخ سه هزار و ۱۶۱ تومان فروخته است.

فلامی: سال مالی شرکت منتهی به شهریور است. فلامی در مهر چهار میلیون تیغ صورت تراشی و ۴۸۳ هزار تیغ یک بار مصرف تولید کرده است. متوسط تولید ۱۲ ماه گذشته برای این دو محصول به ترتیب ۱۰ میلیون و ۵۱۳ هزار محصول بوده است. این تولیدکننده انواع تیغ در مهر ۶.۷ میلیون تیغ صورت تراشی و ۳۷۱ هزار تیغ یک بار مصرف فروخته است. متوسط فروش مهر تا شهریور برای این دو محصول به ترتیب ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار محصول بوده است. شرکت این ماه فروش چهار میلیارد تومانی را گزارش کرده است. متوسط فروش ماهانه شرکت طی ۱۲ ماه گذشته شش میلیارد تومان بوده است. نرخ فروش تیغ صورت از مهر سال قبل تا کنون حدود پنج هزار ریال به ازای هر محصول و نرخ فروش تیغ یک بار مصرف نیز در ۱۲ ماه گذشته حدود ۲۰ هزار ریال و نرخ مهر ۲۲ هزار و ۷۱۲ ریال به ازای هر محصول گزارش شده است. این نرخ‌ها در سال مالی ۹۹ به طور متوسط سه هزار و ۲۲۳ و ۱۵ هزار و ۸۷۸ ریال به ازای هر محصول گزارش شده است.

شفن: مقدار تولید متانول شفن به طور متوسط در شش ماه اول سال ۷۷ هزار تن بوده و در ماه مهر ۷۸ هزار تن گزارش شده است. مقدار تولید اسید استیک شرکت میانگین ماهانه ۱۲ هزار تنی داشت که در مهر رقم ۱۳ هزار تن به ثبت رسید.‏ شفن در سال ۹۹ به طور متوسط ۷۵ هزار تن متانول فروخته است. میانگین شش ماهه امسال ۶۴ هزار تن و مقدار فروش متانول در مهر ۴۶ هزار تن گزارش شد. در بخش اسید استیک نیز میانگین ماهانه فروش امسال ۱۱.۶ هزار تن بوده که در مهر ۱۲.۸ هزار تن رقم خورد و ۳۴ درصد از درآمد ماه را شکل داد. مبلغ فروش شرکت در مهر ۷۱۹ میلیارد تومان بوده است. رقم فروش مرداد ۸۴۱ و شهریور ۷۹۱ میلیارد تومان بود.‏ در این ماه نرخ متانول صادراتی با ۴۰ درصد رشد ماهانه به ۱۰‬ هزار و ۶۲۸ تومان برای هر کیلو رسید. متوسط شش ماهه هفت هزار و ۵۲ تومان بوده است. نرخ اسید استیک داخلی نیز ۱۹ هزار و ۹۳۷ تومان (متوسط شش ماهه ۲۱ هزار و ۱۲۸) برای هر کیلو ثبت شده است.

بازارهای جهانی

نفت: تولید نفت آمریکا قبل از شروع بحران کرونا، در یک روند صعودی به ۱۳ میلیون در بشکه در روز رسید. با شیوع ویروس کرونا تولید نفت خام این کشور تا محدوده ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز نیز کاهش پیدا کرد. با بهبود شرایط اقتصادی، تولید نفت این کشور بهتر شده اما با سطح قبل از کرونا فاصله دارد. تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر به ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است. ذخایر نفت آمریکا با توجه به کاهش تقاضا برای نفت بعد از شیوع ویروس کرونا تا هزار میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.

با بهبود شرایط اقتصادی و تقویت تقاضا در بخش‌های پایین دستی، ذخایر نفت آمریکا تا ۸۸۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. تقاضا برای نفت نیز طی دو سال اخیر با نوسانات بالایی همراه بوده است. تقاضا برای نفت در آمریکا در فوریه ۲۰۲۰، به ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار بشکه در روز سقوط کرد. تقاضا برای نفت نیز مانند سایر کامودیتی ها با بهبود شرایط اقتصادی افزایش پیدا کرد و در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر، تقریباً به ۳۰ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

نقشه بازار بورس

بورس امروز شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 532044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.