واکسن فایزر برای کودکان تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر برای کودکان بین پنج تا ۱۱ سال را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این اعلام شده بود که کودکان کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند یا نوع بدون علامت آن را تجربه می‌کنند، اما اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که این گروه از افراد نیز در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و حتی مرگ و میر ناشی از آن قرار می‌گیرند؛ بنابراین شرکت‌های تولید کننده واکسن در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها بر کودکان هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر برای کودکان بین پنج تا ۱۱ سال را صادر کرده است. در صورتی که کودکان واکسینه شوند خطر انتقال ویروس کرونا از آن‌ها به دیگران کاهش پیدا می‌کند و افراد می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند. به نظر می‌رسد که کودکان می‌توانند از هفته آینده واکسن فایزر را دریافت کنند و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

واکسن فایزر برای کودکان ۱۰ میکروگرم یا یک سوم دز تزریق شده به نوجوانان و بزرگسالان است. کودکان دو دز واکسن فایزر را با فاصله سه هفته‌ای دریافت می‌کنند، رایج‌ترین عوارض جانبی در آزمایشات بالینی انجام شده بر کودکان درد در محل تزریق، خستگی و سردرد بود؛ این عوارض جانبی خفیف بودند و پس از گذشت یک تا دو روز کاملاً از بین رفتند. هیچکدام از کودکان شرکت کننده در مطالعات مربوطه عوارض جانبی جدی را تجربه نکردند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن فایزر بر کودکان ۹۰ درصد است.

کد خبر 531977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.