اجرای ۳۹ پروژه در منطقه ۱۴/ برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات حصه

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه این منطقه در سال‌جاری ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و ۲۵ میلیارد تومان نیز ویژه محرومیت‌زدایی برای منطقه در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص نیافته است، گفت: درصد جذب بودجه منطقه ۴۲.۹ درصد است که در رده نهم مناطق ۱۵ گانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی کریمی امروز _شنبه هشتم آبان ماه_ در حاشیه بازید شهردار اصفهان از منطقه ۱۴، اظهار کرد: این منطقه یک هزار و ۹۳۸ هکتار وسعت دارد که محدوده قانونی آن ۹۴۰ هکتار و مساحت حریم منطقه ۹۹۸ هکتار است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ شهرداری دارای ۱۲ محله است که ۵۲ درصد منطقه در حریم واقع شده است، افزود: مساحت فضای سبز منطقه یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۰۶ مترمربع و بافت فرسوده آن ۳۱۳ هکتار بوده که در کمتر از ۵ درصد اصلاح بافت انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه به این منطقه باید نگاه ویژه شود چرا که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه است، ادامه داد: منطقه ۱۴ نیاز به کمک به صورت ویژه دارد و می‌طلبد با نگاه جزئی این مسائل و مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه این منطقه به لحاظ رتبه‌بندی بودجه در بین مناطق ۱۵ گانه در جایگاه نهم قرار دارد، گفت: بودجه منطقه در سال‌جاری ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و ۲۵ میلیارد تومان نیز ویژه محرومیت زدایی برای منطقه در نظر گرفته شده، اما هنوز تخصیص نیافته است، تصریح کرد: درصد جذب بودجه منطقه ۴۲.۹ درصد است که در رده نهم مناطق ۱۵ گانه قرار دارد.

کریمی با اشاره به اجرای ۳۹ پروژه در منطقه ۱۴ گفت: این پروژه‌ها شامل شش پروژه شاخص، پنج پروژه مهم منطقه‌ای و ۲۸ پروژه منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شاخص با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به قطعه نخست حلقه چهارم ترافیکی (خیابان ۳۶ متری لاله و خیابان‌های تابان و آسمان) اشاره کرد که تکمیل شده، اما مشکل پروژه تملک ۶۵ هزار مترمربع به ارزش ۳۲ میلیارد تومان است، همچنین خیابان ۳۶ متری سودان اتمام یافته و پروژه پایانه و پارکینگ شمال شرق در مرحله تملک است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افزود: در بخش پروژه‌های شاخص، تقاطع غیر همسطح خیابان آیت الله غفاری در حال احداث است و خط انتقال پساب تصفیه خانه شمال شرقی شهر از میدان امید تا بزرگراه اردستانی اتمام یافته و فضای سبز محله سودان نیز در مرحله تملک است.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه سالن رزمی امام خمینی (ره)، همچنین ایستگاه آتش‌نشانی خیابان آیت الله غفاری در مرحله تجهیز و منبع آب خیابان آیت الله غفاری در مرحله احداث است.

کریمی با بیان اینکه مرکز مهارت افزایی بانوان در مرحله تملک است، تصریح کرد: این مرکز در محله عاشق اصفهانی قرار دارد که ۲۵ میلیارد تومان برای تملک آن هزینه شده و برای تجهیز به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مهم منطقه‌ای زیباسازی و فضای سبز حصه است که در مرحله تملک بوده و نیازمند تشکیل اتاق فکر برای طراحی برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت جهت ساماندهی است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه خیابان ۳۶ متری سودان به اتمام رسیده، اما بدهی‌های آن هنوز تمام نشده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۴ با ۹.۷ متر مربع به ازای هر نفر، پایین‌ترین سرانه در بین مناطق پانزده گانه شهر به ویژه در بخش تفرجگاهی و پارک‌های محله‌ای و همسایه‌ای است، گفت: برای اجرای پروژه فضای سبز محله سودان، تملک سه هزار و ۵۰۰ مترمربع از عرصه املاک در طرح به ارزش ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

کریمی تاکید کرد: یکی از مشکلات منطقه تملک جهت ساماندهی بافت فرسوده محدوده طرح حرم حضرت زینب (س) و انتقال ساکنان آن به شمال شهرک امام حسین (ع) است که باید به عنوان یک پروژه شهری مطرح و در حوزه مشارکت‌های شهرداری تعریف شود، البته برنامه پیشنهادی برای رفع مشکل پروژه، تشکیل کارگروه سیاست‌گذاری اجرای پروژه با محوریت مدیریت شهری و سایر نهادهای تأثیرگذار در اجرای پروژه همچنین تعیین سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه تملک و احداث خیابان جوان دیگر مشکل پیش روی منطقه ۱۴ است که برای رفع آن پیشنهاد شد این خیابان در محدوده شهری قرار گیرد تا بتوانیم آزادسازی‌های آن را انجام دهیم، افزود: مشکل دیگر منطقه وجود لکه‌های شاکری (اراضی هادی گل) و شمس است که به صورت خلاف سازی در حریم منطقه شکل گرفته که با توجه به ارتباط با اداره اوقاف و ماهیت کار نیاز به تصمیمات استانی دارد، همچنین داخل محدوده قرار گرفتن آن جهت انجام آزادسازی‌ها مشارکت با شهروندان و بهبود شرایط محیطی دیگر پیشنهاد برای رفع این مشکل است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: محله حصه به عنوان یک محدوده آسیب‌زا باید مورد توجه قرار گیرد، البته برنامه پیشنهادی برای رفع مشکلات آن، تشکیل اتاق فکر و کارگروه‌های تخصصی، برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌هایی در راستای افزایش امنیت از قبیل روشنایی و یا تعریف کاربری‌های ۲۴ ساعته، برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های فرهنگی و فضای سبز، تشکیل کارگروه ویژه برای تغییر مالکیت املاک حصه که شش دانگ آن وقفی است، فرهنگ‌سازی از طرق مختلف از قبیل نصب پایه تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی، برگزاری کلاس و… است.

وی گفت: موضوع دیگر در این منطقه تجمع کارگران فصلی در میدان جوان است که باید در این باره تدابیر لازم انجام شود، همچنین مسائل مربوط به وجود مشاغل مزاحم، سنگبری‌ها، گاوداری‌ها و مراکز جمع آوری بازیافت در سطح منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 531960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.