یادداشت گوهر خیراندیش برای ایران درودی

گوهر خیراندیش، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اینستاگرام خود به بهانه درگذشت ایران درودی، یادداشتی را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوهر خیراندیش با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود آورده است:

"سلام عزیزانم...

و باز دردانه دیگری از میان ما رفت. وقتی اینستاگرام را باز کردم در صفحه بانو ایران درودی نازنین نوشته شده بود " بانوی نور به نور پیوست."

دریغ که اگر بانو دچار کرونا نمی‌شدند و بدنشان در اثر داروها و آنتی‌بیوتیک‌های قوی ضعیف نمی‌شد با روحیه و شور زندگی و خلق اثرهای زیبای نقاشی که در ایشان سراغ داشتم امکان نداشت مرگ بتواند به سراغ ایشان بیاید.

ایران درودی، زنی آزاده، وطن‌پرست، مبارز و بانویی که هنر معاصر ایران تا ابد مدیون و مرهون زحمات و تلاش‌های بی وقفه او خواهد بود.

این عکس‌ها مربوط است به جشن‌هایی که مدیر عامل سابق مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، جناب سید عباس عظیمی، هر ساله به مناسبت ماه تولد هنرمندان جشنی درخور همه این عزیزان بر پا می‌کردند من هم به دلیل شهریوری بودنم سعادت و شانس این را داشتم تا در کنار این هنرمندان و فرهیختگان هنر در هر زمینه هنری و ادبی کسب فیض کنم.
یاد بانو درودی، شهریوری مهربان هنرمندی که پر از شور زندگی، خلاقیت و امید بود تا همیشه با ما خواهد بود.

بانو ایران درودی، هنرمند فرهیخته، ١١ شهریور ۱۳۱۵ به دنیا آمدند و صبح هفتم آبان ماه ۱۴۰۰ جاودانه شدند. ایشان نقاش، نویسنده، کارگردان، منتقد هنری و نویسنده کتاب "در فاصله دو نقطه" بودند که به چاپ بیستم رسید. این کتاب ارزشمند، جذاب و خواندنی زندگی نامه ایشان است به قلم خودشان. در روزهای کرونا، احسان کرمی، بازیگر و مجری توانا آن را هر روز در صفحه اینستاگرام خود برای هنر دوستان و علاقمندان روخوانی کرد.

سالوادور دالی هیچ گاه سبک درودی را نزدیک به سبک خود نمی‌دانست و درودی را هنرمندی از خطه شرق با ذوق و استعداد بی نهایت توصیف می‌کرد."

یادداشت گوهر خیراندیش برای ایران درودی

کد خبر 531956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.